• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95040107175
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

خشکسالی، ‌30 قنات شهرضا را خشکانده است

خشکسالی، ‌30 قنات شهرضا را خشکانده است

ایسنا/اصفهان بخشدار شهرضا گفت: تا پایان سال گذشته بیش از سه هزار سند مالکیت امکنه روستایی در این شهرستان صادر شده و پرونده بیش از 5 هزار امکنه روستایی نیز در حال تکمیل است.

به گزارش ایسنا، محسن یونسی در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: شهرضا شهرستانی با دو شهر، 23 روستای داری سکنه و 21 روستای دارای دهیاری مصوب است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح IRAPEN در مناطق روستایی و شهری شهرستان شهرضا گفت: تا پایان سال 95 همه افراد بالای 30 سال مناطق روستایی شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و دارای پرونده الکترونیک سلامت می‌شوند.

بخشدار شهرضا تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای روستایی شهرستان در بخش مرکزی ایجاد پایگاه اورژانس 115 در روستای اسفرجان است.

یونسی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تمامی روستاهای شهرستان شهرضا دارای طرح هادی روستایی هستند، همچنین هر یک از روستاییان که متقاضی استفاده از تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی باشند می‌توانند از تسهیلات طرح «درجاسازی» با سقف 200 میلیون ریال و سایر ردیف‌ها با سقف 180 میلیون ریال با نرخ سود پنج درصد استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و 400 جلد سند مالکیت امکنه روستایی در این شهرستان صادر شده و پرونده بیش از پنج هزار امکنه روستایی نیز در حال تکمیل است.

بخشدار شهرضا خشکسالی را یکی از مهم‌ترین معضلات مناطق روستایی این شهرستان برشمرد و افزود: در شهرستان شرضا 112 رشته قنات و 20 دهنه چشمه وجود دارد که به دلیل وقوع خشکسالی‌های مکرر تعداد 30 رشته قنات خشک شده است.

یونسی خاطرنشان کرد: در شهرضا حدود 500 حلقه چاه دارای مجوز وجود دارد که بهره برداری بی رویه از برخی از این چاه‌ها و نیز حفر تعداد زیادی چاه غیر مجاز باعث وقوع بحران‌های ناشی از خشکسالی شده است؛ مجموعه مدیریتی شهرستان با انجام اقداماتی نظیر نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های مجاز و پلمپ چاه‌های غیر مجاز از ادامه این روند پیشگیری کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha