• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040107202

نماینده آستارا: بیکاری با جناح‌بازی، باندبازی و سیاست‌زدگی حل نمی‌شود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل بیکاری گفت: معضل ملی بیکاری با جناح‌بازی، باندبازی و سیاست‌زدگی حل نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، ولی داداشی در نطق میان دستور خود در جلسه امروز (یکشنبه) مجلس، تأکید کرد: بزرگترین مشکل امروز کشور بیکاری است اما متأسفانه هم دولت و هم مجلس جزیره‌ای عمل می‌کند. بیشتر مراجعات نمایندگان در مورد بیکاری است؛ بعضی از مراجعان به دفتر من آمدند و گریه کردند. این در حالی است که با حقوق‌های نجومی مواجه هستیم.

او ادامه داد: امام حسین (ع) می‌فرمایند اگر مسلمان نیستید آزاده باشید. بیایید آزاده باشیم و خانواده‌ها و جوانان بیکار را درک کنیم. با جناح‌بازی، باندبازی و سیاست‌زدگی معضل ملی بیکاری حل نخواهد شد. این مسأله نیاز به یک نگاه ملی و فراجناحی دارد.

داداشی خاطرنشان کرد: فقر اقتصادی که در بیکاری تنیده است چالش جدی برای کشور است. شهری شدن، زنانه‌ شدن و سالمندی شدن فقر امنیت ملی ما را تهدید می‌کند. فقر در نقاط مرزی بیشتر است.

نماینده آستارا در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست حق مرزی معلمان آستارا پرداخت شود و هشدار داد که گمرک شهرستان آستارا فلج شده و خطاب به مسئولان، گفت: اگر توان مدیریت گمرکات کشور را ندارید استعفا دهید.

او وزیر راه را نیز مخاطب قرار داد و عنوان کرد: اگر فرزند شما هم کارشناسی ناپیوسته داشت باز هم مهندسان ناپیوسته را از عضویت در نظام مهندسی معلق می‌کردید؟ 5000 مهندس، 5000 خانواده را بیکار کردید. به جای اینکه مسأله را حل کنید صورت مسأله را پاک کردید.

این نماینده مجلس در پایان گفت: راهکار مبارزه با فقر که دولت باید پیگیر آن باشد توجه به رشد و توسعه اقتصاد پایدار و طراحی و تدوین یک نظام عادلانه و فراگیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha