• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95040107865
  • منبع : نمایندگی مازندران

دادستان بهشهر:

فحاشی از بیشترین جرایم در بهشهر است

فحاشی از بیشترین جرایم در بهشهر است

ایسنا/مازندران دادستان شهرستان بهشهر گفت: بیشترین پرونده های دادگستری بهشهر در سال 94 مربوط به توهین و فحاشی افراد به یکدیگر است که در نهایت موجب درگیری و نزاع میان آنها می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی صداقت در نشست خبری، با بیان اینکه کاهش جرایم خشن، جلوگیری از تصرفات در منابع طبیعی و محیط زیست، سرقت، مواد مخدر و مشروبات الکلی از جرایم مهم به دلیل میزان تأثیرگذاری در آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان بهشهر در سال گذشته به صورت جدی در بحث کاهش جرایم خشن به ویژه نزاع های دسته جمعی وارد شد و موفق به کاهش چشمگیری در این زمینه و افزیش ضریب امنیت در شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر جرایم صورت گرفته در حوزه مواد مخدر است که موجب افزایش آسیب های اجتماعی به ویژه در محیط خانواده ها شده است، اظهار کرد: در بررسی آمار مجرمان، کم ترین پرونده ها مربوط به افراد بیکار است.

وی افزود: دستگاه قضایی بهشهر در سال جاری به صورت جدی مسئله حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در ادارات را در دستور کار خود قرار داده  و پیگیری می کند و نیز در دادگستری شهرستان کلاس های آموزشی رعایت حقوق شهروندی برای ضابطین قضایی برگزار می شود.

دادستان شهرستان بهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه بیشترین جرایم صورت گرفته در سال 94 در شهرستان مربوط به چه حوزه ای است، اظهار کرد: بیشترین پرونده های شکایت در سال 94 مربوط به توهین و فحاشی افراد به یکدیگر است که در نهایت موجب درگیری و نزاع میان آنها می شود و این مسئله بیانگر عدم صبر و تحمل افراد است. پس از مسئله توهین و فحاشی که از پرونده های شخصی محسوب می شود بیشترین جرایم که عمومیت دارد شامل پرونده های سرقت و مواد مخدر است.

صداقت تأکید کرد: پرونده های فضای مجازی در آخرین مرحله مربوط به حوزه قضایی می شود در حالی که آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برعهده آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما است که باید در این زمینه حوزه آموزش تقویت شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha