• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040107883
  • منبع : نمایندگی گیلان

شناسایی 116 نقطه پرخطر در سواحل گیلان

شناسایی 116 نقطه پرخطر در سواحل گیلان

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان این‌که 116 نقطه پر خطر در سواحل استان گیلان شناسایی شده است، گفت: 33 طرح سالم‌سازی در سواحل گیلان برای امنیت مسافران و شهروندان اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار «محمدرضا میرحیدری»، فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان این‌که مأموریت ساماندهی سواحل و طرح سالم‌سازی دریا امسال از 31 خرداد ماه آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح تا 5 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی استانداری، فرماندهی انتظامی، سپاه قدس، اداره‌کل ورزش و جوانان، هلال احمر، صداوسیما گیلان و... را از ارگان‌های فعال در طرح سالم‌سازی دریا دانست و افزود: 21 سازمان استان گیلان در این طرح فعالیت می‌کنند.

میرحیدری با تصریح بر این‌که در 280 کیلومتر نوار ساحلی استان 116 نقطه پر خطر وجود دارد، گفت: 33 طرح سالم‌سازی در استان گیلان برقرار است که گردشگران باید از آن‌ها استفاده کنند تا خطرات احتمالی را موجب نشود.

میرحیدری با بیان این‌که در طرح سالم‌سازی دریای امسال 63 شناگاه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: 3 طرح تک منظوره برای خانم‌ها و 30 طرح دو منظوره برای مردان و زنان در حال ساخت است.

وی با تأکید بر این‌که در 9 شهرستان گیلان طرح سالم‌سازی دریا وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بندرانزلی و تالش با 7 طرح، بیشترین طرح‌های سالم سازی دریا را به خود اختصاص داده‌اند.

میرحیدری با یادآوری این‌که از ابتدا تیرماه سال 94 تا ابتدا فروردین‌ماه  10 تن در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا جان خود را به عمق دریا تسلیم کرده‌اند، تصریح کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش غریق را شاهد بودیم.

این مقام ارشد انتظامی استان با تصریح بر این‌که بسیج و شرکت‌های انتظام نیز در این طرح‌ها بکارگیری شده‌اند، یادآور شد: 821 نفر در سال 93 و هزار و 85 نفر نیروی بسیجی و انتظامی در سال 94 در طرح‌های سالم‌سازی دریا و نقاط خطرآفرین به‌کارگیری شده‌اند.

میرحیدری اهداف اصلی مأموران انتظامی استان گیلان در طرح‌های سالم‌سازی دریا و تفرجگاه‌ها را حفظ امنیت و آسایش و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: گیلان از مسافرخیزترین استان‌های کشور بوده و ورود مسافران در هر تعطیلات به استان، مأموریت‌های پلیس را از لحاظ امنیتی، ترافیکی و انتظام بخشی گسترده‌تر می‌کند.

وی با بیان این‌که طرح سالم‌سازی سواحل دریا و طرح انتظام بخشی تفرجگاه‌ها و معابر شهری با هدف فراهم کردن بستری مناسب و امن همراه باآرامش برای مسافران هر سال انجام می‌شود، گفت: استفاده از طرح‌های سالم‌سازی دریا، امنیت مردم و مسافران را بیش از پیش فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به این‌که خدمت به مردم مایه افتخار پلیس است، یادآور شد: خدمت به مردم در هر لباس و مقامی موجب خشنودی خداوند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha