• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95040107896
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان:

58مدرسه روستایی در قائم‌شهر مختلط است

58مدرسه روستایی در قائم‌شهر مختلط است

ایسنا/مازندران رئیس اداره آموزش و پرورش قائم‌شهر گفت: 58مدرسه روستایی در قائم شهر مختلط است.

به گزارش ایسنا، سید محمد رسولی امروز در نشست خبری با موضوع ثبت‌نام و هدایت تحصیلی با مهم خواندن بحث محدوده و بومی بودن دانش‌آموزان برای ثبت‌نام تاکید کرد: روستامحوری و حاشیه شهر محوری مهم‌ترین سیاست آموزش ‌و پرورش در قائم‌شهر است تا اصلاح ساختاری فضا و نیروی انسانی و افزایش کیفیت آموزش به درستی در این شهرستان اجرایی شود.

رسولی با نامناسب دانستن تراکم مدارس روستایی و بالا بودن تراکم مدارس شهری در قائم‌شهر تصریح کرد: فضای آموزش شهری در قائم‌شهر 30 درصد  و تراکم دانش‌آموزی 70 در صد است که ادامه این روند دور از عدالت آموزشی است.

وی، سیاست‌های غلط گذشته را باعث نقص تراکم مناسب مدارس روستایی و شهری بیان کرد و افزود: اگر هر دانش‌آموز در محدوده معین ثبت‌نام کند تراکم به تعادل می‌رسد. در دو سال آینده در پایه متوسطه اول و پنج سال آینده در دوره ابتدایی مشکل تراکم شهری و کمبود دانش‌آموز در مدارس روستایی برطرف می‌شود.

رسولی با اشاره به وجود 58 مدرسه ابتدایی مختلط روستایی در قائم‌شهر یادآور شد: با اجرای درست ثبت‌نام در محدوده و توجه به روستا محوری، از تعداد مدارس مختلط و چندپایه در روستاها کاسته می‌شود.

وی هدایت تحصیلی را با هدف توسعه متوازن رشته‌ها زیرمجموعه دیگر پروژه مهر اعلام کرد و گفت: در سال جدید به علت استقرار پایه دهم  به فضا، تجهیزات و منابع انسانی بیشتری نیاز داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش قائم‌شهر، تعداد دانش‌آموزانی را که قادر به انتخاب رشته برای پایه دهم هستند 3800 نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس طرح هدایت تحصیلی، 55 درصد دانش‌آموزان قائم‌شهری در شاخه نظری و 45 درصد در شاخه فنی برای ثبت‌نام هدایت می‌شوند که در شاخه نظری23 درصد شامل رشته ریاضی 54 درصد شامل رشته تجربی و 23 درصد هم شامل رشته انسانی است و در شاخه فنی نیز 54 درصد برای رشته فنی و 44 درصد برای رشته‌های کار و دانش منظور شده است.

 رسولی با بیان اینکه فرسودگی فضاهای آموزشی در قائم‌شهر از کمبود فضا بیشتر است، تصریح کرد: بیش از 50 مدرسه قائم‌شهر بیشتر از دو دهه در لیست تخریبی قرار دارند اما اتفاقی برای نوسازی یا بازسازی این مدارس رخ نداده است.

وی در ادامه یادآور شد: برای نخستین بار در استان مازندران ساعت تدریس معلمان قائم‌شهر  در قالب گردش نخبگان به 12 ساعت کاهش یافت تا مدارس عادی نیز از وجود معلمان برتر بهره‌مند شوند. برای اصلاح مدارس باید مدیران اصلاح شوند. در راستای ارتقابخشی آموزش مدارس، سیاست جابجایی برخی مدیران در دستور کار قرار گرفت تا کارآمدی یا ناکارآمدی مدیران تنها در یک منطقه متمرکز نشود. در صورت استمرار ناکارآمدی مدیران، حذف مدیر مربوط در دستور کار آموزش و پرورش قائم‌شهر قرار میگیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha