• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95040107973
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

سد گاوشان به کمک تامین آب شرب کرمانشاه آمد

سد گاوشان به کمک تامین آب شرب کرمانشاه آمد

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه گفت: آب سد گاوشان وارد شبکه توزیع آب شهر کرمانشاه شد.


منصور کیاور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رایزنی‌هایی که با شرکت آب منطقه‌ای استان صورت گرفته بود، اظهار کرد: آب سد گاوشان از عصر دیروز (13 تیر) وارد شبکه توزیع آب شهر کرمانشاه شد.

وی میزان آب ورودی از طرح اضطراری سد گاوشان را 500 لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: در حال مکاتبه با شرکت آب منطقه‌ای هستیم که این میزان را تا 900 لیتر در ثانیه افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، این درخواست مجدد نیز به‌زودی اجرایی شود.

به گفته این مسئول، با ورود آب سد گاوشان به شبکه شهر کرمانشاه مشکل تامین آب مناطق جنوب شهر که بیشتر درگیر کم آبی و افت فشار بودند حل می‌شود.

کیاور با بیان اینکه آب سد گاوشان در فصل تابستان جایگزین چشمه تاق‌بستان می‌شود، ادامه داد: با آغاز بارش‌ها و پرآب شدن چشمه تاق‌بستان دوباره آب سد گاوشان از مدار خارج خواهد شد.

وی در خصوص زمان‌بر شدن ورود آب گاوشان به شبکه شهر کرمانشاه، اظهار کرد: چون خطوط انتقال آب مدتی خالی بود، شست و شو و کنترل کیفی روی آنها انجام دادیم و موادی که از تعمیرات داخل خطوط مانده بود را تخلیه کردیم و این روند باعث شد آب سد گاوشان با تاخیر وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه آبی که از سد گاوشان وارد مدار شهر کرمانشاه می‌شود را سالم و بهداشتی اعلام کرد که در تصفیه‌خانه کرمانشاه تصفیه می‌شود.

کیاور با بیان اینکه استفاده از آب سد گاوشان به منزله حل کامل مشکل آب شرب کرمانشاه نیست، خاطرنشان کرد: واحدهایی که در طبقات بالایی ساختمانهای مسکونی هستند، نیاز به پمپ دارند.

وی گفت: اگرچه موارد قطعی آب بسیار کم شده، اما باز هم به دلیل مسائل فنی احتمال اینکه گاهی در برخی از نقاط قطعی آب داشته باشیم، وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha