• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95040108113
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مشاهده 250 قطعه پرنده فلامینگو در تالاب قره گل میاندوآب

مشاهده 250 قطعه پرنده فلامینگو در تالاب قره گل میاندوآب

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از مشاهده 250 قطعه پرنده فلامینگو در تالاب قره گل خبر داد.

اکبر محمدیان در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت میاندوآب در گشت وکنترل منطقه در تالاب قره گل تعدادی پرنده فلامینگو را مشاهده که برحسب سرشماری انجام گرفته، تعداد آنها حدود 250قطعه تخمین زده شده است.

محمدیان گفت: تالاب قره گل در مرز مشترک میاندوآب وبوکان واقع شده و مدیریت این تالاب برعهده اداره بوکان بوده ولی به دلیل نزدیکی به شهرستان میاندوآب،در برخی مواقع توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره نیز پایش می گردد.

وی ادامه داد: بارندگی های فصل بهار ، تالاب قره گل را به طور صدرصد احیاء نموده بود ولی کاهش نزولات آسمانی و افزایش مصرف آب در کشاورزی ،آب این تالاب را به شدت کاهش داده و در وضعیت فعلی حدود 60درصد آن به صور احیاء باقی مانده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: محل زیست پرنده فلامینگو پارک ملی دریاچه ارومیه بود که بحران بوجود امده در این دریاچه باعث کوچ این پرندگان به نقاط دیگر شده است .

محمدیان تصریح کرد: حضور فلامینگوها در تالاب قره گل ویا سایر تالابهای استان این امیدواری را در دلها زنده نموده که این پرندگان منتظر احیاء دریاچه ارومیه بوده وبا احیاء آن به محل زیست اصلی خود خواهند برگشت.

وی گفت: فلامینگوها پرندگانی با پاهای دراز ومنقاری منحنی وگردنی بلند وخمیده داشته وبه رنگ سفید وصورتی می باشند این پرندگان درحالیکه منقار خود را در آب فرو می کنند تغذیه می نمایند حلزون وگیاهان آبی غذای این پرندگان است .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهار کرد: فلامینگوها جزو پرندگان حمایت شده بوده وحفاظت از مناطق زیست وتولیدومثل این پرندگان برای بقای آن اهمیت بسزایی دارد.

محمدیان از کلیه مردم آذربایجان غربی وشرقی وکردستان درخواست کرد که درراستای احیاء دریاچه ارومیه،درمصرف آب در تمامی زمینه‌ها، کشاورزی، صنعتی، خانگی وغیره صرفه جویی کرده چرا که با احیاء این دریاچه امیدها در دل مردم منطقه زنده شده وشرائط برای بازگشت فلامینگوها به پارک ملی دریاچه ارومیه امکان پذیر خواهد بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha