• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95040108663
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرماندار آمل:

68 درصد صادرات مازندران متعلق به آمل است

68 درصد صادرات مازندران متعلق به آمل است

ایسنا/مازندران فرماندار آمل گفت: 68 درصد صادرات استان مازندران مربوط به واحدهای تولیدی شهرستان آمل است.

به گزارش ایسنا، احمد منفرد در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش وضعیت صنایع شهرستان پرداخت و با اشاره به اینکه آمل دارای چهار شهرک صنعتی مهم با بیش از 570 واحد صنعتی مستقر در آن است، عنوان کرد: بیش از 361 واحد در این شهرک ها بیش از 10 نفر نیروی فعال دارند؛ در حال حاضر از این تعداد 213 واحد فعال بوده و به صورت سر جمع تعداد 14هزار و 711 نفر در واحدهای ذکر شده مشغول فعالیت هستند که از این لحاظ رتبه اول استان را دارا بوده و همچنین در سرمایه گذاری نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

منفرد با بیان اینکه  67 طرح نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری 2698 میلیارد ریال در این شهرستان وجود دارد که پس از تکمیل زمینه را برای اشتغال بیش از 2300 نفر فراهم خواهد کرد، افزود: از 313 واحد بزرگ مازندران با پرسنل بیش از 50 نفر در استان بیش از 53 واحد مربوط به شهرستان آمل بوده و از این لحاظ نیز شهرستان آمل رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار ویژه آمل ادامه داد: از اقدامات زیربنایی که در توسعه شهرستان بسیار تاثیر گذار بوده است می توان به توسعه شهرک صنعتی امامزاده عبدالله، تکمیل مجتمع بنکداران، پایانه صادراتی برنج، ایجاد گروه نظارت معدن در شهرستان آمل و ایجاد مجتمع شن و ماسه در شهرستان اشاره  کرد.

وی با اعلام اینکه شهرستان آمل با تعداد 40 واحد معدنی قطب اصلی مصالح ساختمانی و زیر بنایی استان است، افزود: برای رونق بخشی تولید تاکنون  210 واحد صنعتی و کشاورزی جهت اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که حدود 40 درصد از این تعداد واحد های بخش کشاورزی هستند.

منفرد درباره وضعیت صادرات شهرستان خاطرنشان کرد: 68 درصد صادرات استان مازندران مربوط به واحدهای تولیدی شهرستان آمل است و از مجموع 424 میلیون دلار صادرات استان مازندران در سال 94 میزان 66 درصد (بیش از 282 میلیون دلار) سهم شهرستان آمل بوده است که با رشد 19 درصدی از نظر ارزشی و رشد 15 درصدی از حیث وزنی نسبت به سال 93 برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: همچنین برای اولین بار در سال 95 محصولات لبنی این شهرستان به کشور روسیه صادر شده است و آمادگی های لازم جهت آغاز صادرات به پاکستان وجود دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha