• جمعه / ۱۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 95040109466
  • خبرنگار : 90002

معرفی ایران به قلم گربه‌ای ایرانی

معرفی ایران به قلم گربه‌ای ایرانی

مهدی رجبی که این روزها با نگارش رمان نوجوانانه «ماگ سیاوش» دست به قلم است، از پایان نگارش سه جلد از کتاب‌های «نامه‌های نیلی» خبر داد.

به گزارش ایسنا، این مجموعه احتمالا ده‌جلدی  مجموعه‌ای متاثر از مجموعه «نامه‌های فلیکس» نوشته «آنت‌ لنگن» است که پیشتر توسط مترجمانی چون محبوبه نجف‌خانی ترجمه شده است.

رجبی با بیان این که جلد اول این مجموعه توسط غزاله بیگدل‌لو تصویرگری شده است گفت: در آذر ماه امسال انتشارت زعفران که مسئولیت نشر این مجموعه را بر عهده دارد، سه جلد آغازین آن را رونمایی خواهد کرد.

 «نیلی» گربه‌ای ایرانی است که در این مجموعه به نقاط مختلف ایران سفر می‌کند و از آنجا برای صاحبش نامه می‌نویسد. جلد اول این کتاب به معرفی جنوب شرق ایران از بندر گواتر تا آرامگاه فردوسی، واقع در طوس می‌پردازد و جاذبه‌های گردشگری، پوشش‌های جغرافیایی، اقلیم و فرهنگ و جامعه‌شناسی را در خود جای داده است.

مهدی رجبی این روزها با رمان «ماگ سیاوش» ویژه نشر افق دست به قلم است. به گفته نویسنده، «ماگ سیاوش»‌ تنها در لحن سوگ، با سیاوش اسطوره‌ای ایران شباهت دارد و داستان، ماجرای دیگری را رقم می‌زند. این رمان، رمانی اجتماعی است که به ماجراهای  نوجوانی می‌پردازد که  پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند. او کاراته کار می‌کند و  خشم خود را به وسیله‌ ورزش بیرون‌ریزی می‌کند.

مجموعه پنج‌جلدی «داستان‌های خاص برای بچه‌های خاص» از دیگر آثار این نویسنده است.

رجبی درباره این مجموعه که قرار است  توسط انتشارات پیدایش راهی بازار شود گفت: این مجموعه با دیگر آثار من تفاوت‌های فاحشی دارد و شخصیت‌های هر جلد از مجلد دیگر کاملا متمایز است. تا کنون چهار جلد این مجموعه نوشته شده است.

نگارش مجلد سوم «بردیا و گولاخ‌ها» به قلم این نویسنده در حال انجام است. پیش‌تر کار نگارش دو جلد از این مجموعه که در زمره کتاب‌های چندجلدی  کودکان است و ویژه انتشارات افق نوشته شده، به پایان رسیده بود. بردیا پسری است که لکنت زبان دارد و او را در مدرسه مورد تمسخر قرار می‌دهند. در این دوره موجوداتی از سیاره‌ای دیگر به زمین می‌آیند و بردیا به تنهایی با آن‌ها می‌جنگد. اعتماد به نفس موضوع اصلی این مجموعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha