• جمعه / ۱۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95040109661

/ چند خبر کوتاه تئاتر /

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک با شعار «آسمان عروسک‌ها آبی است» شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این جشنواره با شعار «آسمان عروسک‌ها آبی است» از اول شهریور ماه به مدت یک هفته به دبیری مرضیه برومند برگزار می‌شود.

این جشنواره که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود؛دارای بخش‌های مختلف از جمله؛ بخش صحنه‌ای،بین‌الملل، کودک و نوجوان و  فضای باز است.

نمایش پرتقال‌های کال به ترتیب شنبه و پنجشنبه هفته آینده اجرای فوق‌العاده خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایران‌شهر، نمایش «پرتقال‌های کال» به دلیل استقبال مخاطبان در روزهای شنبه 19 تیر ساعت 19:15 و 21 و هم‌چنین پنجشنبه 24 تیر ساعت 17 به صحنه خواهد رفت.

 نمایش «پرتقال‌های کال» به کارگردانی صابر ابر با بازی مرضیه بدرقه، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی، الهام کردا، مهدی کوشکی، بهاره مصدقیان در ساعت 19:15 از 9 تیر تا 7 مرداد در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر اجرا خواهد داشت.

نسیم ادبی بازیگر تئاتر تلویزیون و سینمای ایران به جمع داوران پنجمین جشنواره بازیگری «سه نقطه» پیوست.

به گزارش امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه  و بر اساس اعلام دبیرخانه این رخداد هنری، بروز یک سفر کاری پیش بینی نشده الهام کردا  و عدم امکان حضور در ترکیب گروه ارزیابی و داوری نمایش‌های پذیرفته شده در مرحله نهایی پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه از سوی این هنرمند، سبب شد تا کردا بر خلاف میل باطنی از حضوردر گروه داوری جشنواره امسال عذرخواهی کند و از همین رو با هماهنگی دبیر و رییس جشنواره، نسیم ادبی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به جمع داوران جشنواره پیوست.

دبیرخانه پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه با قدردانی از نسیم ادبی و آرزوی موفقیت برای الهام کردا همچنین اعلام کرد: برنامه‌های جشنواره مطابق جدول زمان‌بندی شده از ساعت 14 روز شنبه 19 تیرماه 95  آغاز می‌شود.

پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه به دبیری رامین معصویمان از روز شنبه 19 تیرماه سال جاری به مدت سه روز در سالن های استاد رکن الدین خسروی و استادخسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه از ساعت 14 تا 19  برگزار می‌شود.

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان تمدید نمی‌شود

آخرین مهلت ارسال اثر به چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان 20 تیر ماه به پایان می‌رسد و دانشجویان تا پایان وقت اداری روز شنبه 20 تیر فرصت دارند نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

به پزارش روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشجویان،  دبیرخانه جشنواره عروسکی دانشجویان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تا پایان وقت اداری روز شنبه 20 تیر پذیرای طرح و نمایشنامه برای حضور در جشنواره خواهد بود و این مهلت دیگر تمدید نمی‌شود.

طبعا تمامی متقاضیان شرکت در جشنواره که در پی فراخوان اول ، ثبت نام و مدارک خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند، بدون قید و شرط وارد مرحله بازبینی می‌شوند.

در فراخوان اولویت‌های جشنواره «نوآوری، خالقیت و استفاده از تکنولوژی نوین در نمایش عروسکی» ، «آثار بهره مند از مضامین و بنیانهای فرهنگی و اجتماعی کشور» ، «آثار بهره مند از میراث گرانبهای تاریخی، فرهنگی و ادبی ایران (افسانه ها – اشعار – داستان ها –حماسه – رسوم و سنن بومی – محلی)» ، «آثار متمرکز بر محیط زیست و زندگی و سالمت شهری» معرفی شده‌اند.

جشنواره چهاردهم در بخش‌های  مسابقه تئاتر صحنه‌ای عروسکی " تئاتر بزرگسال – تئاتر کودک و نوجوان " ، مسابقه نمایشنامه نویسی "جایزه استاد جواد ذوالفقاری" ،  مسابقه عکس، مسابقه پوستر ، مسابقه تئاتر عروسکی ۵ دقیقه ای، نمایش‌های میدانی عروسکی آئینی – سنتی، مسابقه  نمایش میدانی عروسکهای بازیافتی ، بخش اساتید (من و استاد) و بخش کارگاه های آموزشی برگزار خواهد شد.

مطابق تقویم جشنواره زمان اعلام طرح و متن های پذیرفته شده ۳۰ تیر ماه خواهد بود و زمان بازبینی کلیه آثار پذیرفته شده از ۲۵ مهر تا ۵ آبان ماه ۹۵ خواهد بود.

چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان ۱۱ تا ۱۷ آذرماه ۱۳۹۵ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha