• شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۰۱:۰۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95040109717
  • خبرنگار : 71503

مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس:

هنرمندان با لباس ایرانی در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند

هنرمندان با لباس ایرانی در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند

‌مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تأکید کرد: لباسی که سیاستمداران و دپیلمات‌های ما از آن استفاده می‌کنند، باید پارچه و دوخت ایرانی داشته باشد.

حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قدرت اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس برای مجاب کردن سیاستمداران ایرانی با هدف استفاده‌ی آن‌ها از لباس‌های متناسب با فرهنگ کشور در برنامه‌های بین‌المللی، توضیح داد: پرداختن به موضوع لباس ملی، اتفاق نظر، مبانی فکری و نظری می‌خواهد که طبیعتا با لباس اقوام ما متفاوت است. ما نمی‌توانیم این توقع را داشته باشیم که لباس یکی از مناطق کشور در رویدادهای بین‌المللی بر تن مسوولان باشد. قطعا با انجام چنین کاری، سایر مناطق ایران این سوال را مطرح می‌کنند که چرا لباس منطقه ما پوشیده نشده است.

او اظهار کرد: ما در جلسات، به همه دولتمردان درباره ظرفیت داخلی توضیح داده‌ایم که اگر ظرفیت داخل را نمی‌شناسند، در جریان قرار بگیرند.

مدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: در دو سال اخیر، شاهد این بودیم که بیشتر هنرمندان کشور، بویژه بانوان، با لباس‌هایی طراحی و تولیدشده در ایران، در جشنواره‌های خارجی شرکت کرده‌اند و اتفاقا لباس هنرمندان ایرانی در رویدادهای جهانی، مورد توجه قرار گرفته است.

قبادی بیان کرد: خوشبختانه با جریان‌سازی‌ای که در چند سال اخیر صورت گرفته، هنرمندان در رویدادها و مناسبت‌های بین‌المللی از لباس‌های ایرانی استفاده می‌کنند. همه‌ی طراحان لباسِ هنرمندان با مجموعه مد و لباس کشور در حال همکاری هستند، در جشنواره‌های ما مشارکت دارند و ما هم توجه ویژه‌ای به آن‌ها داریم، زیرا به هر شکل، جریان‌ساز و فرهنگ‌ساز هستند.

او با اشاره به ویژگی لباس‌هایی که هنرمندان از آن‌ها استفاده می‌کنند، ادامه داد: این لباس‌ها به جامعه نیز تعمیم پیدا می‌کند و مردم هم از آن‌ها استفاده می‌کنند تا جایی که حتی برخی از همان لباس‌ها، تولید و در جامعه عرضه شده است، مثلا مانتوی فاطمه معتمدآریا - بازیگر سینما - که روی آن طرحی از شاهنامه چاپ شده بود، با استقبال خوب مردم مواجه شد و طرح‌های دیگری از جمله نقش کاشی‌های کاخ نیاوران و مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان نیز روی لباس‌های دیگر چاپ شد.

قبادی درباره نقش کارگروه ساماندهی مد و لباس در این زمینه گفت: نباید از کارگروه مد و لباس توقع شق‌القمر داشته باشید، همین که می‌توان در جامعه نمونه‌ای از لباس‌هایی را که توسط طراحان ما طراحی شده است، ببینید، یعنی این موضوع به جامعه تعمیم پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۵

"لباسی که سیاستمداران و دپیلمات‌های ما از آن استفاده می‌کنند، باید پارچه و دوخت ایرانی داشته باشد" بویژه شکل و شمایل لباس سیاستمداران و دیپلمات های ایرانی باید ایرانی باشد، وگرنه کسی از جنس و دوخت آن بر ایرانی بودنش پی نخواهد برد! هندی ها و پاکستانی ها و بسیاری دیگر الگوهای خوبی هستند.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۲۰ ۰۳:۰۷

با سلام بعنوان بك خياط علاقمند به اصالت فرهنگ باستاني ايران از نظر شما براي طراحي لباس دولت مردان حمايت مي كنم .بفرمائيد چرا اين موضوع را از طريق فرا خوان مطرح نمي كنيد