• شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040109837
  • خبرنگار : 71129

تظاهرات سراسری در آمریکا و لندن علیه خشونت پلیس

تظاهرات سراسری در آمریکا و لندن علیه خشونت پلیس

صدها تن از مردم آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور و همچنین لندن،‌ انگلیس علیه خشونت اخیر پلیس در قبال سیاهپوستان آمریکایی دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حدود 300 تن مقابل ساختمان ایالتی تجمع کرده و به دنبال راه حل‌هایی برای تیراندازی پلیس سفیدپوست آمریکا به سیاهان این کشور بودند. کشیش کلیسایی در نورس لیتل راک که تیراندازی در این منطقه رخ داد، گفت که همه باید برای پایان دادن به این برهه ناآرام در کشور کمک کنند.

وی گفته بود: سوال این است، چه زمانی این تیراندازی‌ها تمام می‌شود.

لیتل راک در 1957 نیز دچار تنشی این چنینی شده بود به طوریکه ژنرال دوایت‌ آزنهاور، رییس جمهور وقت سربازان ارتش را برای اسکورت 9 دانش آموز سیاه به مدرسه به منطقه اعزام کرد.

در لس آنجلس نیز خوانندگان رپ، اسنوپ داگ و گیم راهپیمایی صلح آمیزی را به سمت اداره پلیس به راه انداخته و در آنجا با شهردار و رییس پلیس دیدار کردند و بر بهبود روابط میان مقام‌ها و جوامع اقلیت تاکید کردند.

در سانفرانسیسکو نیز صدها معترض مقابل "جاستین هرمان پلازا" تجمع کرده و به سمت مرکز شهر و ساختمان شهرداری رفتند تا علیه خشونت پلیس دست به اعتراض بزنند. ماموران پلیس از نزدیک و در کنار معترضان مراقب اوضاع بودند.

در ساکرامنتو نیز پلیس ساختمان ایالتی را تحت نظارت درآورد. چندین 10 نفر از معترضان مقابل این ساختمان دست به تجمع زده و بنرهایی را در دست داشتند و خواستار برقراری عدالت برای مسببان قاتلان مردان سیاه در سراسر کشور بودند.

حامیان شعار "زندگی سیاهان مهم است" گفتند که می‌خواهند به تحصن در "دنور" در اعتراض به تیراندازی پلیس به مردان سیاه در مینه‌سوتا و لوییزیانا تا روز سه شنبه و در مجموع 135 ساعت ادامه دهند. گفته می‌شود این ساعتی برای هر سیاه است که توسط پلیس در سال جاری میلادی کشته شده است.

این تجمع در سراسر شهر و ساختمان دولتی از پنجشنبه بعدازظهر و چند ساعت پیش از کشته شدن افسران پلیس در دالاس برگزار شد.

مردم برای افرادی که دست به تحصن زده‌اند غذا و آب آشامیدنی بردند.

در چندین منطقه در ایالت جورجیا نیز مردم دست به راهپیمایی زدند. به طوریکه چندین هزار تن در خیابان‌های آتلانتا در اعتراض به تیراندازی پلیس به سوی سیاهان آمریکایی دست به راهپیمایی زدند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی باعث بروز ترافیک شدند اما این راهپیمایی صلح آمیز برگزار شد.

در لوییزیانا نیز صدها تن از معترضان در نیواورلان دست به راهپیمایی زده و خواستار توقف خشونت پلیس و معترضان باعث بروز ترافیک شدند.

یکی از گروه‌های معترض شعار "ما باید غلبه کنیم" سر دادند.

اوایل روز جمعه، بیش از ده‌ها تن از معترضان برای مدتی مقابل دپارتمان پلیس نیواورلئان به صورت نمادین روی زمین دراز کشیدند و ادای مرده‌ها را درآوردند.

در منطقه "باتن روژ" نیز معترضان علیه کشته شدن یک مرد سیاه توسط افسران سفیدپوست پلیس دست به اعتراض زدند.

در ماساچوست هم رهبران مذهبی در بوستن مراسم مذهبی به جای آورده و خواستار پایان بخشیدن به خشونت‌های پلیس علیه سیاهان شدند.

در دیترویت ایالت میشیگان نیز تظاهرات صلح آمیز 1000 نفری برگزار شد و مردم علیه خشونت پلیس دست به این راهپیمایی زدند.

حدود 300 تن نیز در اوماها، نبراسکا دست به راهپیمایی اعتراضی علیه کشته شدن سیاهپوست‌ها در مینه‌سوتا و لوییزیانا زدند.

در نیویورک نیز حدود 300 تن در خیابان‌ها دست به راهپیمایی زده و در جمعه شب مقابل میدان اتحاد منهتن تجمع کردند.

یک گروه از معترضان از پل ویلیامزبورگ به سمت بروکلین رفت و گروه دیگری با سر دادن شعار "مساله سیاهپوست‌ها مهم است" از سمت دیگر حرکت کرد.

رییس پلیس پیتسبورگ پنسیلوانیا نیز که در جمع معترضان حضور داشت آن را صلح آمیز خواند.

سازمان دهندگان، اعلام کردند که این راهپیمایی در اعتراض به رشد بی‌رویه نابرابری و جو مسموم رفتارهای منزجرانه صورت گرفته است.

در فیلادفیا نیز حدود 150 تن دست به راهپیمایی زده و علیه تیراندازی‌های اخیر در مینه سوتا و لوییزیانا اعتراض کردند.

در یوتا نیز معترضان حضور داشتند اما پلیس کاری به کار آنها نداشت. تنها دو تن از مقام‌های ارشد پلیس گفتند: ما از معترضان خواسته‌ایم تا براساس قوانین عمل کنند و باعث عدم اعتماد نشوند.

رییس پلیس منطقه سالت لیک سیتی نیز گفت که مردم باید بدانند افسران پلیس پیش از آنکه افسر باشند،‌ مادر، پدر،‌ برادر و خواهر هم دارند و تنها یونیفورم به تن ندارند.

معترضان در واشنگتن دی.سی نیز مقابل دپارتمان دادگستری آمریکا تجمع کرده و با در دست داشتن شمع شعر "ما نباید حرکت کنیم"‌ را  زمزمه می‌کردند. پلیس نیز در محل حضور داشت.

صدها تن از مردم در لندن،‌ انگلیس روز جمعه دست به راهپیمایی زده و گروه بی‌شماری از مردم در خیابان‌های شلوغ مرکز شهر راهپیمایی کردند.

تظاهرات آتلانتا

تظاهرات مینه سوتا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha