• شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95040110049
  • خبرنگار : 71544

پیام «آوای موج» در جشنواره ایران - کره جنوبی:

هنر موسیقی را با اجرای زنده بشناسیم نه پلی‌بک

هنر موسیقی را با اجرای زنده بشناسیم نه پلی‌بک

گروه موسیقی نواحی «آوای موج» از بوشهر به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران در جشنواره فرهنگی ایران - کره جنوبی به اجرا می‌پردازد.

به  گزارش ایسنا، بهروز فرح شیرازی - مدیر روابط عمومی گروه موسیقی آوای موج - گفت: این گروه ١٠ نفره از بوشهر با سازبندی متنوع و ترکیب موسیقی و حرکات آیینی از فرهنگ و آداب و رسوم غنی بوشهر به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران بزرگ در این جشنواره فرهنگی به اجرای برنامه می‌پردازد.

او اظهار کرد: گروه «آوای موج» که در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر سال گذشته به‌عنوان برگزیده موسیقی نواحی ایران انتخاب شده بود، به‌دلیل قدرت نوازندگی و فرم خاص ترکیب سازهای کوبه‌ای، از میان برترین گروه‌های موسیقی نواحی ایران برای این برنامه برگزیده شده است.

مدیر روابط عمومی «آوای موج» با بیان این‌که در قسمت دیگری از برنامه گروه موسیقی «نَم سادَنگ» از کره جنوبی به اجرای موسیقی سنتی کره خواهد پرداخت، اظهار کرد: این جشنواره درپی سفر «پارک گون هی» رئیس‌جمهور کره جنوبی به تهران برگزار می‌شود. این گروه بین‌المللی که با نام «نَم سادَنگ په» نیز شناخته می‌شود، با اجرای نوازندگان خود سبک نوازندگی اواخر دوران «چوسان» کره جنوبی را زنده خواهد کرد. از دیگر قسمت‌های این فستیوال هنری مشترک، اجرای برنامه گروه پانتومیم نقاشی «قهرمان» از کره جنوبی است. این نمایش عملکرد غیرکلامی نوآورانه‌ای است که با استفاده از سبک‌ها و شیوه‌های متنوع نقاشی همراه با جلوه‌های بصری باورنکردنی و یک ترکیب شوخ پانتومیم و کمدی به اجرا درخواهد آمد.

 فرح شیرازی گفت: فصل مشترک و زبان فرهنگی کره جنوبی و ایران در این جشنواره فرهنگی قطعه‌ای مشترک با همنوازی گروه موسیقی «آوای موج» و گروه موسیقی «نَم سادَنگ» است. تنظیم این قطعه به‌گونه‌ای است که در اجرای قطعه پایانی گروه «نَم سادَنگ»، گروه موسیقی «آوای موج» با نمایشی خاص وارد صحنه شده و قطعه مشترک به سبک سوال و جواب و همنوازی دو گروه با تلفیق فرهنگ نوازندگی دو کشور شکل می‌گیرد.

محسن آقایی - سرپرست گروه و نوازنده نی‌انبان - نیز درباره این اجرا، بیان کرد: اجرای ما در این فستیوال با پیام فرهنگی «هنر موسیقی را با اجرای زنده بشناسیم نه پلی‌بک» روی صحنه می‌رود. در این برنامه سعی شده معرفی کاملی از موسیقی مقامی بوشهری شامل موسیقی‌های بخش پژوهشی، آیینی، موسیقی کاربر روی دریا، حماسی (جنگ نامه خوانی)، مذهبی (سنج و دمام) و موسیقی درمانی (موسیقی زار) انجام شود.

اعضای گروه موسیقی «آوای موج» را محسن آقایی (سرپرست گروه و نوازنده نی انبان) و آماج (خواننده)، علیرضا فرحی، سیاوش مهیمنیان آزاد، مهدی گلستان، فرهاد گلگون، سهند امامزاده، ایمان فرخی، حرکات آیینی هادی منوچهری و امین باسره (نوازنده)، احسان میرضیایی (مدیر برنامه) تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، جشنواره فرهنگی ایران - کره جنوبی روزهای ۱۸ و ۱۹ تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱:۳۰ در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha