• شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040110075
  • خبرنگار : 71132

محمودی: فراکسیون بانوان برای احقاق حقوق بانوان تلاش می‌کند

محمودی: فراکسیون بانوان برای احقاق حقوق بانوان تلاش می‌کند

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و عضو هیات رئیسه سنی مجلس دهم، ۳۲ ساله است و ۹ سال سابقه اجرایی در آموزش و پرورش، اداره تعاون و فرمانداری شهرضا دارد.

او که فرزند سردار شهید غلامرضا محمودی است، متاهل است و مدرک کارشناسی ارشد جامعه شناسی دارد.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من ۲۳ ساله بودم که تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم زیرا در خانواده سیاسی بزرگ شدم ولی تصورم در ۲۳ سالگی از مجلس چیز دیگری بود اما حالا با دید بازتری وارد عرصه انتخابات شدم.

وی افزود: شرایط کشور الان شرایطی است که جوانان و اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دهند. امید داریم جوانان بتوانند برای خودشان تصمیم بگیرند و خوشبختانه در این دوره از مجلس شاهد حضور تعداد قابل توجهی از جوانان هستیم که باید از این فرصت استفاده شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم اقدام موثر مجلس دهم در زمینه حل مشکل اشتغال، تصریح کرد: بیشترین دغدغه مردم اشتغال پایدار و امنیت شغلی است و من امیدوارم مجلس بتواند در این زمینه گام موثری بردارد.

محمودی گفت: به نظر من تعداد ۱۷ خانم در مجلس بسیار کم است و امیدواریم در ادوار بعدی تعداد بیشتری خانم وارد مجلس شوند. در گذشته خانم‌ها بیشتر خانه نشین بودند و الان کم کم به برکت انقلاب اسلامی خانم‌ها وارد صحنه شده اند، تحصیلاتشان بیشتر شده و حضورشان در عرصه های مختلف تقویت شده است. شاید به همین جهت حضور در صحنه انتخابات هم تقویت شد. البته خانم‌های زیادی در انتخابات شرکت کردند اما به هر حال همین تعداد موفق به راهپیمایی به مجلس شدند.

وی با اشاره به برخی مستندات حوزه زنان اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد فراکسیون بانوان در مجلس بتوانیم در زمینه مباحث خانوادگی، شغلی و اجتماعی و احقاق حقوق زنان در این عرصه ها گام برداریم.

محمودی درباره ترکیب مجلس دهم نیز گفت در حال حاضر سه گروه اصلاح‌طلبان یا فراکسیون ولایت و اصولگرایان یا فراکسیون ولایت در مجلس هست و ان‌شاء‌الله  فراکسیون مستقلین هم در مجلس تشکیل می‌شود و مجلس از حالت سه وجهی بیرون می آید. به نظر می‌رسد مستقلین که در ادوار قبلی کمتر تاثیرگذار بوده اند در مجلس دهم تاثیرگذارترین افراد خواهند بود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به وجود تخصص‌های مختلف در مجلس و تاثیر آن برکارآمدی مجلس یادآور شد: در حال حاضر مسائل اقتصادی و معیشتی و بحث اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان از اولویت‌های مردم است. از سویی باید به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کافی صورت گیرد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نقش نظارتی مجلس اظهار کرد: نظارت بر اجرای قانون به نظر من در دوره های گذشته مجلس ضعیف بوده در حالی که مجلس علاوه بر تصویب قانون باید بر اجرای قوانین مصوب نظارت کند. پیشنهاد من این است که از سه جلسه علنی مجلس یک جلسه به ایفای نقش نظارتی مجلس اختصاص یابد. اگر این امر محقق شود وظیفه اصلی نمایندگان که قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است نیز به خوبی محقق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha