• شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95040110220
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ک کارشناس ارشد روانشناسی:

توانایی ارتباط برقرار کردن، با تمامی سطوح زندگی رابطه دارد

توانایی ارتباط برقرار کردن، با تمامی سطوح زندگی رابطه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس ارشد روانشناسی در خراسان‌جنوبی، گفت: توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران با تمامی سطوح زندگی ما رابطه دارد، بنابراین بسیار مهم بوده که این مهارت را به خوبی کسب کنیم.

حسین امینی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در معاشرت باید با روی گشاده و مهربانی رفتار کرد، تندخویی نتیجه خوبی را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارتباطات عامل و منشاء بسیاری از شادی‌ها و غصه‌ها در زندگی است، ادامه داد: زندگی شاد، زندگی سرشار از دوستی بوده و انسان‌ها با یکدیگر مشترکات فراوانی دارند، با تمرین می‌توان خود را همراه دیگران بیابیم و با آنها دوست و هم نظر شویم.

یک کارشناس ارشد روانشناسی در استان با اشاره به شیوه‌های افزایش ارتباط، تصریح کرد: صادق بودن، احساسات خود را بیان کردن، زمینه مشترک و نکات مشابه را یافتن، همدلی وهمدردی کردن، شنونده خوبی بودن و شخصیت افراد را در نظر گرفتن از شیوه‌های مهم افزایش ارتباط در انسان است.

امینی با اشاره به اینکه همگام شدن موثر به ما امکان می‌دهد با دیگران برخورد همدلانه داشته باشیم، عنوان کرد: افراد بیشتر وقت خود را در زندگی به حرف زدن و ارتباط داشتن با یکدیگر سپری کرده، با این وجود زمان کمی را صرف آموختن، چگونه صحبت کردن و گوش دادن می‌کنند.

وی بیان کرد: از روش‌های مهم در برقراری ارتباط موثر، درک بهتر مخاطب و ایجاد شرایطی که او نیز بتواند شما را درک کند، گوش دادن است.

یک کارشناس ارشد روانشناسی در استان با اشاره به اینکه اولین قدم در نزدیک شدن به دیگران، خودآگاهی و خودشناسی است، افزود: مهارت شناساندن خود به دیگران و بیان احساسات و عواطف نیز از قدم‌های دیگر برای ارتباط صحیح و نزدیک شدن به دیگران است.

امینی با بیان اینکه بسیاری از سوء تفاهم‌ها ناشی از ارتباط ناصحیح است، گفت: احساس خود را نسبت به رفتار دیگران بیان کنید و در بیان احساسات خود نسبت به دیگران صریح بوده و احساس خود را مستقیم و بدون واسطه در یک یا دو جمله قابل فهم بیان کنید.

وی با بیان اینکه همه ما فرصت داریم که بر افکار و اعمال دیگران اثر بگذاریم و این قدرت را داشته که نحوه فکر کردن و عمل کردن دیگران را شکل دهیم، یادآور شد: برای ایجاد احساس خوب نسبت به خود در دیگران نکات مهمی را باید بدانید و بتوانید در راستای عمل به آنها اقدام کنید.

یک کارشناس ارشد روانشناسی در استان عنوان کرد: به جای نادیده گرفتن احساسات و عواطف خود سعی کرده آنها را بدرستی شناخته و در موقعیت های مختلف مهار کنید.

امینی با بیان اینکه ارتباط موثر زندگی را ثمربخش می‌کند، خاطر نشان کرد:  مهارت‌های ارتباط را بیاموزیم و با شیوه‌های ارتباطی در مواجهه با افراد آشنا شده و خطاهای ارتباطی خود را اصلاح کرده تا زندگی شادی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha