• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95040110635
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی:

اختصاص قطعه‌ای از آرامگاه ارومیه برای هنرمندان در دستور کار ویژه قرار گیرد

اختصاص قطعه‌ای از آرامگاه ارومیه برای هنرمندان در دستور کار ویژه قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه متوازن به معرفی مشاهیر ملی و بومی استان نباید مورد غفلت واقع شود و باید به هر دو به یک میزان توجه کرد.

به گزارش ایسنا، قربانعلی سعادت در سومین نشست انجمن مفاخر آذربایجان غربی تصریح کرد: نامگذاری مکان‌ها یا میادین به نام مفاخر فرهنگی استان و یا اختصاص قطعه‌ای از آرامگاه ارومیه برای هنرمندان باید از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر و مسئولان فرهنگی در دستور کار ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت احیای نام و یاد مفاخر و اندیشمندان استان اظهار کرد: باید توجه داشت که احیاء نام مشاهیر و مفاخر استان نقش موثری در انتقال پیام و تفکرات و دانش این افراد به نسل‌های آتی دارد.

سعادت ادامه داد: اعتلاء فرهنگی و تاریخ بومی منطقه با ارتقاء جایگاه مفاخر علمی و فرهنگی میسر می شود و فعالیت شهرداری‌ها در زمینه فرهنگی بسیار وسیع بوده و می‌تواند در این زمینه به ایفای نقش بپردازد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه فرهنگ و ارزش‌گذاری بر آن قابل ارزیابی مادی نیست، اظهار کرد: سعدی و حافظ دارای آرامگاهی ساده هستند ولی آنچه که عظمتی خاص به این مکان‌ها بخشیده، ارزش معنوی و فرهنگی این افراد و نام آوران است.

وی اضافه کرد: توجه متوازن به معرفی مشاهیر ملی و بومی استان نباید مورد غفلت واقع شود و باید به هر دو به یک میزان توجه کرد.

سعادت گفت: آذربایجان غربی همواره در طول تاریخ به پاسداری از ارزش‌های ایرانی و اسلامی و مرزهای کشور پرداخته و در این عرصه پیشتاز بوده است و باید جایگاه فرهنگ و علم و هنر در استان ارزیابی شود و نقش موثر مردم این خطه در صیانت از مرزها و حتی زبان فارسی برای همگان بیان شود.

وی درباره یادمان شهید باکری نیز بیان کرد: 15 میلیارد ریال تا به حال برای ساخت این یادمان هزینه شده و به نتیجه‌ای نرسیده و هنوز در مرحله تسطیح زمین است.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی- نیز در این جلسه گفت: برگزاری نکوداشت‌های مختلف برای مشاهیر استان امسال جزء برنامه‌های این نهاد فرهنگی است که دو نکوداشت برگزار شده و برنامه‌ریزی‌هایی برای سایر مراسم نیز در حال انجام است.

وی خواستار نام گذاری میادین و ساختمان‌ها و مراکز آموزشی به نام مفاخر استان شد و بیان کرد: این امر گامی در راستای معرفی و احیاء نام مفاخر استان است.

کریمی درباره قطعه هنرمندان و مشاهیر استان نیز گفت: هنرمندان استان نسبت به پیش بینی نشدن قطعه هنرمندان معترض هستند.

وی درباره احیاء دروازه‌های تاریخی ارومیه نیز بیان کرد: خواهان احیاء دروازه‌های شهر ارومیه در مکان‌های سابق خود هستیم.

غلامرضا عدل دوست معاون شهردار ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: کار مطالعه ایجاد و بازسازی دروازه‌های هشت گانه شهر ارومیه در مبادی ورودی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: برای احیاء دروازه‌های تاریخی شهر، برنامه مدونی نداریم چرا که این ایده غیر قابل اجراست.

عدل دوست گفت: هزینه احداث هر دروازه 15 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha