• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95040110677
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس کمیسیون آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:

بحران زاینده رود به راحتی قابل رفع نیست

بحران زاینده رود به راحتی قابل رفع نیست

ایسنا/اصفهان رییس کمیسیون آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: معضل زاینده رود و نجات تالاب گاوخونی نیازمند یک عزم ملی است و باید در این زمینه مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب درباره حوضه آبریز زاینده رود  اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حمیدرضا قلمکاری شامگاه گذشته (شنبه) در همایش "نجات زاینده از سراب تا تالاب" در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اصفهان، پس از تشکیل سعی کرده با استفاده از ظرفیت نخبگان و با نگاهی جدی و با استفاده از اساتید و نگاهی ویژه و تخصصی نسبت به این مقوله حساس باشد و راهکارهای تخصصی روی میز قوای سه گانه بگذارد.

وی از تشکیل ستاد نجات زاینده رود در کمیسیون آب و کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و افزود: این ستاد تلاش می‌کند تا زاینده رود را به عنوان تنها رود و رگ حیاتی فلات مرکزی کشور نجات پیدا کند و برای این امر نیز نگاه باید به زاینده رود فراجناحی و فرامنطقه‌ای باشد.

رییس کمیسیون آب و کشاورزی اتاق اصفهان ادامه داد: عدم استقرار نامناسب منابع آبی، خشک شدن تالاب‌ها، کاهش منابع آب تجدیدپذیر، افزایش جمعیت و افزایش تقاضا در کنار بیلان منفی آب‌های زیرزمینی نشان می‌دهد که در کشور نیازمند تغییر در مدیریت مصرف آب هستیم و این موضوع وظیفه اتاق به عنوان یک پارلمان بخش خصوصی است که باید پیگیری شود.

قلمکاری تاکید کرد: معضل زاینده رود و نجات تالاب گاوخونی نیازمند یک عزم ملی است و باید در این زمینه مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب درباره حوضه آبریز زاینده رود اجرایی شود و اتاق هم در این زمینه یکسری پیشنهاداتی به صورت کاملا علمی به سه قوه ارائه خواهد کرد.

همچنین در این همایش نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در کشور هر مشکلی تا به بحران نرسد برای جلوگیری از آن اقدامی نمی‌شود و به رفع بحران عادت کرده‌ایم، اما مسئله آب و زاینده رود مسئله‌ای نیست که هنگام رسیدن به بحران حل شود.

مصطفی رناسی افزود: نیازمند یک برنامه مدون برای مدیریت آب هستیم و نباید روند مصرف با وضعیت بارش‌های فعلی کشور مانند گذشته ادامه پیدا کند. پس در این زمینه برنامه بلند مدت و نه کوتاه مدت احتیاج داریم.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: همه افراد، مسئولان، کشاورزان و صنعتی‌ها باید نسبت به مصرف درست آب حساس باشند و نباید مثل گذشته هر طور که دلشان خواست آب را مصرف کنند، همچنین باید یک برنامه ریزی شود تا ببینیم برای مصرف هر میزان آب در هر موقعیت چه کشاورزی و چه صنعت چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود و نسبت به این نتیجه به فکر تقسیم و تخصیص آب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha