• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040110839
  • منبع : نمایندگی گیلان

بلایی که شیرابه‌ها بر سر «سراوان» می‌آورند

بلایی که شیرابه‌ها بر سر «سراوان» می‌آورند

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت:با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان ،برای مدیریت پسماند استان باید جمعیت 5میلیون نفری را در نظر گرفت.

به گزارش ایسنا، در تعطیلات سه روز عید فطر، گیلان پس از البرز، تهران، قزوین و مازندران پنجمین استان پرتردد کشور بود.

ورود جمعیتی حتی بیشتر از جمعیت ثابت این استان زیبا و سرسبز هر سال در ایام تعطیلات رخ می‌دهد و مردم از سراسر کشور برای گذراندن ایامی خوش به این استان سفر می‌کنند. استانی که از مواهب طبیعی زیادی برخوردار است و از نظر زیست‌محیطی دارای شرایطی بسیار حساس و شکننده است.

«قربانعلی محمدپور» مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که برای مدیریت پسماند گیلان باید همواره ظرفیت 5 میلیون نفری در نظر گرفته شود این در حالی است که استان گیلان از مکان‌های دفن بهداشتی زباله در شهرستان‌های مختلف بی‌بهره است، گفت: حتی مدیریت پسماند هم‌استانی‌ها هم‌اکنون با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به افزایش تولید زباله در ایام تعطیلات به‌خصوص زباله‌های جامد، افزود: برای نجات گیلان از این وضعیت باید تمهیدات ویژه از سوی مسئولان کشوری اندیشیده شود و اعتبارات ملی لازم در این خصوص اختصاص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان این‌که با اعتبارات محدود استانی برای مدیریت پسماند نمی‌توان جلوی افزایش روزافزون آلودگی‌ها را در گیلان گرفت، تصریح کرد: آموزش‌های اصولی به مردم و مسافرین گیلان از اولویت‌های کاری دستگاه‌های مرتبط باید قرار گیرد تا وضعیت از امروز بدتر نشود.

محمدپور به تکمیل شبکه‌های انتقال فاضلاب شهری استان تأکید کرد و گفت: احداث تصفیه‌خانه‌ها امری است که سهل‌انگاری در آن می‌تواند فاجعه‌های زیست محیطی برای این استان زیبا به بار آورد.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیری که در برخی نقاط استان از جمله شهر رشت رخ داد، تصریح کرد: بارندگی‌ها موجب روان‌تر شدن شیرابه زباله‌های مکان‌های دفن زباله از جمله مکان دفن زباله «سراوان»(واقع در جنگل سراوان) می‌شود و ادامه این روند به منابع آب استان خسارت جدی وارد می‌کند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha