• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040110848
  • منبع : نمایندگی گیلان

صیادان غیرمجاز در کمین قزل‌آلاهای رودخانه «سموش»

صیادان غیرمجاز در کمین قزل‌آلاهای رودخانه «سموش»

ایسنا/گیلان رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر گفت: چهار نفر از صیادان غیرمجاز ماهی قزل‌آلای خال قرمز رودخانه سموش رحیم‌آباد رودسر دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، «درویش» گفت: رودخانه سموش در ضلع شمالی شهر رحیم‌آباد واقع و با بستر سنگی و دارای آب صاف و زلال با اکسیژن بالا و پوشش جنگلی متراکم و متنوع پیرامون، زیستگاه طبیعی ماهی قزل‌آلا و دارای دو شاخه فرعی اژدها رودخانه و تب طوس رودخانه با چشمه‌های طبیعی متعدد است که در قریه گوسفند گویه به یکدیگر ملحق که شاخه اصلی رودخانه سموش را تشکیل و در نهایت وارد رودخانه پلرود می‌شود.

وی افزود: این رودخانه یکی از رودخانه‌های حائز اهمیت شیلاتی است که نقش بسزایی در تکثیر و زادآوری طبیعی ماهی قزل‌آلای خال قرمز ایفا می‌کند.

دوریشی با اشاره به این‌که این رودخانه اخیراً مورد طمع سودجویان برای شکار قزل‌آلاهای خال قرمز قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: در پی گزارش واصله مبنی بر ورود تعدادی از صیادان غیرمجاز به رودخانه سموش که زیستگاه ماهی قزل‌آلای خال قرمز است، همکاران ما به موقع در محل حضور یافتند و پس از تعقیب و گریز طولانی در مناطق صعب‌العبور مسیر رودخانه از قریه «تب توس» تا مسیر نزدیک جواهردشت صیادان غیرمجاز را به همراه  ادوات صید در منطقه خانه تله، چشمه‌کش - منطقه جنگلی دبین دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست رودسر ادامه داد: چهار نفر از متخلفین صید غیرمجاز ماهی قزل‌آلای خال قرمز که از مسیر جاده جواهردشت با ورود به رودخانه حفاظت شده سموش رحیم‌آباد مبادرت به صید ماهی قزل‌آلا کرده بودند، توسط مأمورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: از صیادان غیرمجاز بیش ازدویست عدد قلاب ماهیگیری سایز کوچک تا بزرگ، 7 حلقه نخ ماهیگیری، دو دستگاه لانس ماهیگیری کشف و ضبط و جهت سیر مراحل قانونی به حوزه قضائی بخش رحیم آباد معرفی شدند.

انتهای پیام

.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha