• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95040111408
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

وقوع 300 مورد آتش‌سوزی در ارومیه طی سال جاری

وقوع 300 مورد آتش‌سوزی در ارومیه طی سال جاری

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه از وقوع 300 مورد حادثه آتش سوزی در ارومیه در سال جاری خبرداد.

ابراهیم شاد قوشچی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنابه میزان آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در سال کنونی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال کنونی 300 مورد حادثه آتش سوزی در ارومیه اتفاق افتاده  است که 50درصد آن مربوط به محوطه‌های شهری است.

 وی با بیان اینکه 1231 مورد آتش‌سوزی در سال گذشته در ارومیه اتفاق افتاده است، افزود: از این میزان سانحه آتش‌سوزی، 933 مورد مربوط به داخل شهر و 308 مورد مربوط  به خارج از شهر ارومیه بوده است. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه با بیان اینکه آتش‌سوزی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: بارندگی‌های موجود در سال کنونی باعث افزایش علف‌های هرز و به تبع آن آن افزایش آتش‌سوزی محوطه در سطح شهر نسبت به سال گذشته شده است.

شاد قوشچی با انتقاداد ازینکه  بعضی اوقات خود مردم باعث برافروخته شدن آتش در محیط زندگی خود می‌شوند از شهروندان خواست تا از هرگونه اقدام خطرناک و یا آتش زدن محوطه‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه ‌مردم برای هر مسئله جزئی به آتش نشانی مراجعه نکنند، تصریح کرد: هزینه رفت و برگشت برای ماشین‌های آتش‌نشانی برای حضور در صحنه‌های آتش‌سوزی  بسیار بالا بوده و روزانه از 600 تماسی که با 125 گرفته می‌شود تنها 10 مورد مربوط به آتش‌سوزی است و بقیه جزء مزاحمت‌های تلفنی محسوب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه گفت: در ماه گذشته این سازمان جان پنج نفر را از مرگ حتمی  که دچار سانحه آتش‌سوزی شده بودند، نجات داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه در پایان  به عدم همکاری مردم با سازمان آتش‌نشانی شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: متاسفانه مردم همکاری لازم را با سازمان آتش‌نشانی انجام نمی‌دهند و به جای تعامل با این سازمان منتظر لغزش آن در عملیات‌های مختلف هستند تا با فیلمبرداری فیلم آن را در اختیار مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha