• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040111515
  • منبع : نمایندگی گیلان

صادرات 500 تن سیب به روسیه در شهریورماه

صادرات 500 تن سیب به روسیه در شهریورماه

ایسنا/گیلان مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان از صادرات نخستین محموله 500 تنی سیب ارومیه به روسیه از طریق بندرانزلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «چراغی» امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: هدف اصلی در بنادر استان ایجاد تنوع و افزایش گروه‌های کالایی از طریق بنادر در سه حوزه واردات، صادرات و ترانزیت است.

وی از رشد عملکرد 17 درصدی بندرانزلی در حوزه صادرات غیر نفتی خبر داد و افزود: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بازارهای هدف موجود را حفظ کنیم و بازار هدف روسیه با تقاضاهای متنوعی که دارد به خصوص در صادرات محصولات غذایی باید در اولویت‌های کارهای صادراتی استان قرار گیرد.

چراغی با بیان این‌که امسال 201 هزار تن صادرات گندم از بنادر استان گیلان انجام شده است، ادامه داد: تخلیه و بارگیری بنادر از بندرانزلی با رشد 46 درصدی مواجه است.

مدیرکل بنادر و کشیترانی گیلان با اشاره به این‌که واردات روغن خوراکی از طریق بندر انزلی در مقایسه با بنادر جنوب 30 درصد ارزان‌تر تمام می‌شود، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون هفته ای 5000 تن روغن خوراکی به مقصد عراق فرستاده می‌شود و به ازاء هر تن 50 دلار صرفه‌جویی اقتصادی را به‌دنبال دارد.

چراغی تصریح کرد: هدف اصلی ما در بخش صادرات توسعه مواد غذایی و خشکبار، گوشت قرمز، گوشت سفید و میوه و تره‌بار است و بررسی‌هایی انجام شده است تا این امر عملی شود.

وی افزود: تصمیماتی گرفته شده است تا با افزایش کانتینرهای یخچالی این کالاها صادر شود و به این ترتیب در کمترین زمان و با کمترین هزینه این کالاها به کشورهای حاشیه خزر از جمله کشور روسیه فرستاده خواهد شود.

مدیرکل بنادر و کشترانی گیلان با بیان این‌که هم‌اکنون حجم بسیار زیادی از مواد غذایی از طریق خشکی به کشورهای همسایه می‌رود، تصریح کرد: برای اقتصادی‌تر شدن صادرات این نوع از کالاها برآنیم تا حمل و نقل‌ها از طریق راه دریایی انجام شود، برای نمونه به‌صورت پایلوت در دهه نخست شهریورماه نخستین محموله که 500 تن سیب ارومیه است از گیلان به روسیه خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha