• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95040111567
  • منبع : نمایندگی قزوین

در تعطیلات عید سعید فطر صورت گرفت؛

بازدید بیش از 200 هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

بازدید بیش از 200 هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

ایسنا/قزوین ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین از بازدید بیش از 200 هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

‌به گزارش ایسنا‌، محمدعلی حضرتی اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، به گردشگران در طول ایام تعطیل، عید سعید فطر خدمات مناسب ارائه شد و بیش از 200 هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین صورت گرفت.


وی با اشاره به مدت اقامت گردشگران در استان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه استان توانستیم سفرهای دو یا چندروزه به استان را تعریف کنیم و مدت اقامت گردشگران را برای یک یا دو شب افزایش دهیم که در مدت‌زمان تعطیلات سه‌روزه بیش از 15 هزار نفر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه‌های مسافر، پارک‌ها، مراکز اسکان آموزش‌وپرورش، خوابگاه‌ها و مهمانسراها اقامت کرده و ضریب اشتغال این مراکز به صد درصد رسید.

حضرتی ارائه خدمات مطلوب به گردشگران را مهم دانست و تصریح کرد: در بناهای تاریخی استان 50 راهنمای گردشگری مستقر بودند که به ارائه خدمات معرفی پرداخته و ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین را در حوزه‌های مختلف به مسافران شناسانده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات به گردشگران توسط تأسیسات گردشگری را از دیگر فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواند.

وی اضافه کرد: کمیته نظارت بر خدمات تأسیسات گردشگری با حضور نمایندگان ادارات استان اعم از بهداشت، اماکن نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و تعزیرات حکومتی در طول ایام تعطیل عید سعید فطر با بازدیدهای مشترک، نحوه خدمات مراکز گردشگری را کنترل کرده و با متخلفان این حوزه نیز برخورد قانونی کردند.

حضرتی تبلیغ و معرفی استان را جزء فعالیت‌های مهم ستاد دانست و خاطرنشان کرد: برای معرفی پتانسیل‌های متنوع گردشگری شهر و استان قزوین اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه، لوح فشرده، نقشه، بروشور و دفترچه راهنمای مسافر توسط راهنمایان بناهای تاریخی و مراکز اطلاع‌رسانی بین گردشگران توزیع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در پایان یادآور شد: از مجموع 200 هزار بازدید، جاذبه‌های گردشگری منطقه الموت، مجموعه دولت‌خانه صفوی، سعدالسلطنه، آبگرم‌های استان و موزه‌ها بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

‌انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha