• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95040112266
  • منبع : فضای مجازی

مدرسه عجیب‌الخلقه‌ها در چهارمین شماره «فرفره»

مدرسه عجیب‌الخلقه‌ها در چهارمین شماره «فرفره»

چهارمین شماره ماهنامه «فرفره» مخصوص کودکان 8 تا 12 ساله منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در این شماره، مدرسه عجیب‌الخلقه‌ها و آدم‌های آن معرفی شده‌اند.

همچنین بخش اول روایت سیامک گلشیری از یکی از داستان‌های کتاب هزار و یک‌ شب با عنوان «داستان صیاد» با تصویرگری فهیمه فریمانه در این شماره به چاپ رسیده است. این داستان روایتگر ماجرای صیادی است که خمره‌ای را از دریا صید می‌کند که درون آن خمره یک غول زندانی شده است و غول قصد دارد صیاد را بکشد.

کمیک‌استریپ لئونارد یکی دیگر از مطالبی است که کودکان می‌توانند آن را در مجله فرفره بخوانند. این داستان کمیک، ماجرای خیالی اختراع‌ها و اکتشاف‌های لئوناردو داوینچی اثری از تورک و دگروت است که با ترجمه شکیبا رستم‌آبادی منتشر می‌شود. در ماجرای این شماره، شاگرد لئونارد کتابی را پیدا می‌کند که در آن نامه‌ای به همراه یک نقشه گنج با امضای دزدان دریایی کاراییب وجود دارد و لئونارد و شاگردش برای یافتن آن گنج راهی سفر می‌شوند.

در چهارمین قسمت از ماجراهای «تیم بازنده» با ترجمه مریم فتاح‌زاده، تیم قصد اجاره دفتر جدیدی را در بالای یک برج دارد اما ... .

«چجور مجور» عنوان مطلب کمیک‌استریپ دیگری است که در هر شماره با زبان شوخی و طنز به یکی از آداب اجتماعی و اخلاقی می‌پردازد و مشکلات رایج کودکان در آن زمینه‌ها را گوشزد می‌کند که در این شماره به آداب استراحت کردن پرداخته است. نویسنده این مطلب علی‌اکبر زین‌العابدین و تصویرگر آن شهرام شیرزادی است.

مصاحبه این شماره فرفره که عکس روی جلد مجله نیز به آن اختصاص یافته، با سازندگان کوره خورشیدی است که رتبه اول کشوری را در جشنواره دانش‌آموزی تبیان به دست آورده‌اند. در این مصاحبه، سمیرا رستگارپور با چهار دانش‌آموز سازنده این کوره و معلمشان گفت‌وگو کرده است که با تیتر «با 20 هزار تومان آتش می‌سوزانیم» منتشر شده.

«صف نانوایی»، «معمای تصویری»، «قصه‌های تمام‌نشدنی موچ»، «گردش سوسماری»، «اختراع‌ها و اکتشافات یهویی»، «بی‌مزه‌ها» و «ضرب‌المثل‌های آبی» عناوین سایر مطالب چهارمین شماره ماهنامه فرفره هستند.

مریم اسلامی، زهرا رسولی، زهرا موسوی، سام سلمانی، مهرزاد زمردیان، اردشیر مرادی، رامین غلامی برجی، امیر لعلی و فرهاد سلیمانی دیگر نویسندگان، تصویرگران، عکاسان و مترجمان این شماره ماهنامه فرفره بوده‌اند.

صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول فرفره امیر لعلی، سردبیر آن علی‌اکبر زین‌العابدین، مدیر داخلی سمیرا رستگارپور و مدیر هنری مجله روشنک فتحی است.

ماهنامه فرفره اول هر ماه با موضوع آشنایی با مهارت‌های اجتماعی و اقتصادی برای کودکان منتشر می‌شود. برای اشتراک مجله فرفره با تخفیف 50درصدی می‌توانید با شماره 88904616 تماس بگیرید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha