• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95040112275
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار تبریز:

مجموعه مقبره الشعرا یکی از قطب‌های مهم گردشگر پذیر تبریز در سال 2018 می‌شود

مجموعه مقبره الشعرا یکی از قطب‌های مهم گردشگر پذیر تبریز در سال 2018 می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: چهره نام آشنای استاد شهریار فرصت مغتنمی برای برنامه‌ریزی دقیق و معرفی هر چه بیشتر این شخصیت بی‌نظیر به گردشگران جهان اسلام در سال 2018 خواهد بود

به گزارش ایسنا، صادق نجفی در دیدار با هیئت امنای خانه موزه ادبی استاد شهریار اظهار کرد: انتخاب سالروز درگذشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی فرصت مغتنمی برای معرفی داشته‌های فرهنگی تبریز است و در این راستا شهرداری تبریز در صورت همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آماده است روز ملی شعر و ادب فارسی را در سطح بین المللی در تبریز برگزاز کند.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه گرامی داشت روز ملی شعر و ادب که با نام استاد شهریار مزین گردیده است باید به شکل با عظمت و در شان این روز برگزار شود، عنوان کرد: هئیت امنای خانه موزه ادبی استاد شهریار که متشکل از انسان‌های ادیب و دانشمند و آگاه به مسائل فرهنگی و ادبی هستند بهترین مرجع برای تدارک برگزاری مراسم بزرگداشت این روز هستند.

شهردار تبریز در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت اجرای طرح توسعه خانه موزه استاد شهریار گفت: در راستای اجرای طرح توسعه خانه موزه استاد شهریار، شهرداری تبریز آماده است نهایت همکاری را با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مقبره الشعرا پتانسیل و جاذبه مهم گردشگری تبریز است، اظهار کرد: وجود مدفن 440 شاعر، عارف و رجال فرهنگی، سیاسی و نظامی در این مجموعه نشانگر میزان اهمیت این مکان می‌باشد در کنار این آرامگاه شاعر بزرگ کشورمان استاد شهریار در این مکان مقبره الشعرا را به یک جاذبه مهم گردشگری فرهنگی و محل مراجعه گردشگران داخلی و خارجی از کشورهای همجوار تبدیل کرده است.

 شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز با تمام توان طرح توسعه مقبره الشعرا را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: قطعا مجموعه فاخر مقبره الشعرای تبریز به عنوان بخش مهمی از محور تاریخی تبریز یکی از قطبهای مهم گردشگر پذیری تبریز تا سال 2018 خواهد بود.

انتهای پیام

وی افزود: شهرداری تبریز در راستای ادای دین به شعر و شخصیت ادبی استاد شهریار، تمام توان خود را برای برگزاری هر چه بهتر کنگره شعر و ادب صرف خواهد مرد باید تمام فرصت های لازم برای برگزاری برنامه‌های متنوع توسط مجموعه‌های فرهنگی غنیمت بشماریم؛ چرا که شهریار نه برای آذربایجان و حتی ایران بلکه عنوان شاعر بین المللی با خود همراه دارد.

 شهردار تبریز گفت: کنگره بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی باید به شکل فاخر برگزار شود و در این راستا شهرداری تبریز با تمام توان آماده همکاری در برگزاری مراسم بزرگداشت این روز در تبریز است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha