• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040112382
  • خبرنگار : 71415

ارتش روسیه رزمایش گسترده موشکی برگزار می‌کند

ارتش روسیه رزمایش گسترده موشکی برگزار می‌کند

صدها خودروی نظامی شامل پرتابگرهای متحرک موشکهای بالستیک روسیه در یک رزمایش میدانی فراگیر در سراسر روسیه با هدف تمرین مقابله با خرابکاری و شبیه‌سازی‌ جنگ شرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد، حدود 400 خودروی نظامی که در میان آنها پرتابگرهای خودکار موشکهای بالستیک توپول، توپول-ام و یارس نیز هستند با همراهی پستهای فرماندهی، خودروهای حفاظتی و سامانه های ضد خرابکاری مسلح به پهپاد و رباتهای رزمی برای شرکت در این رزمایش مستقر شده اند.

سیستمهای موشکی متحرک مستقر بر زمین باید در هر مرحله از گشت زنی در این مانور که بالغ بر یک ماه به طول می انجامد، باید محافظت شوند. این خودروهای نظامی از مناطق جنگلی سمت اروپایی روسیه گرفته تا بیابانهای دوردست منطقه آلتای مشغول گشت زنی هستند.

خدمه سامانه های موشکهای بالستیک قاره پیما همواره در زمینه جابجایی سریع، آزمایشهای پیش از پرتاب و آماده کردن تجهیزات، تمرین و مانور اجرا می کنند. این بار تمرکز رزمایش بر اقدامات ضدخرابکاری متمرکز است.

حفاظت ضدخرابکاری از کاروانهای موشکهای بالستیک توسط واحدهای ویژه ای انجام می شوند که به ابزارهای شناسایی لازم برای تشخیص نیروهای دشمنی که در مسیر کاروان منتظر هستند و همچنین از بین بردن این تهدیدها مجهز هستند.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، نقطه اوج این رزمایش اجرای پرتابهای موشک شبیه سازی شده توسط خدمه سامانه های پرتاب موشکهای بالستیک قاره پیما است که در این رزمایش شرکت دارند.

در ژانویه 2016 یگان موشکی ارتش روسیه اعلام کرد، برای اجرای 16 پرتاب موشکی بالستیک قاره پیما در سال جاری میلادی برنامه ریزی کرده که دو برابر پرتابهای انجام شده در سال 2015 است.

همچنین نیروهای موشکی راهبردی روسیه برنامه ریزی کرده‌اند تا پایان سال 2016 نزدیک به 120 رزمایش ویژه تاکتیکی، فرماندهی و ویژه برای حفظ حداکثر آمادگی در سراسر سال انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha