• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95040112821
  • خبرنگار : 71417

در پی اعلام آمادگی اسرائیل برای مذاکره با فلسطینیان؛

احتمال دیدار مقامات مصری، فلسطینی و اسرائیلی در قاهره وارد است

احتمال دیدار مقامات مصری، فلسطینی و اسرائیلی در قاهره وارد است

در حالیکه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین بدون هیچ پیش شرطی خبر داد، یک مسئول دیپلماتیک مصری نیز برگزاری نشست سه جانبه مقامات مصری، فلسطینی و اسرائیلی در قاهره را وارد دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر از آمادگی خود برای شرکت در نشستی سه جانبه با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر خبر داده است.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته ضمن تمجید از همکاری‌های این رژیم با مصر، از این همکاری‌ها به عنوان "ذخیره امنیتی و بین‌المللی" برای اسرائیل یاد کرد و از طرح عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر برای صلح فراگیر در منطقه و به ویژه میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی استقبال کرد.

بنیامین نتانیاهو در آغاز جلسه فراکسیون پارلمانی حزب حاکم لیکود با بیان این اظهارات تصریح کرد که سفر سامح شکری به فلسطین اشغالی که در 9 سال گذشته بی‌سابقه بود، نشانگر نزدیکی روابط طرفین است.

نتانیاهو تصریح کرد که در دیدار با وزیر خارجه مصر مسائل بسیار مهم و برخی پرونده‌های منطقه‌ای و نیز روند سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

همچنین وائل عطیه سفیر مصر در فلسطین در گفتگو با رادیو "صدای فلسطین" خاطرنشان کرد که «اگر اعتماد سازی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی مستلزم برگزاری چنین دیداری باشد، مصر در برگزاری این دیدار کوتاهی نخواهد کرد.»

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک غربی و فلسطینی اعلام کرده بود که مصر علاقه مند به میزبانی مذاکرات مستقیم میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی در قاهره با حضور نمایندگان بلندپایه این کشور و اردن است.

به گزارش این روزنامه، قرار است در مذاکرات مذکور، اتخاذ اقدامات اعتماد ساز و برقراری آرامش در اوضاع میدانی و نیز بهبود فضای حاکم بر روابط طرفین فلسطینی و مصری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این منابع خاطرنشان کردند که به احتمال زیاد مساله برگزاری نشست مذکور در دیدار اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، مورد بررسی قرار گرفته است.

عطیه درباره سفر سامح شکری به فلسطین اشغالی هم اظهار داشت که هدف از این سفر تشویق طرف صهیونیستی به حضور بر سر میز مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین و تحقق پیشرفت های چشمگیر در این زمینه بود.

وی افزود، جامعه بین‌المللی از تداوم منازعه فلسطینی ـ صهیونیستی برای سالیان متمادی خسته شده است و باید به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی پایان داده شود.

مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی از نیمه اول سال 2014 و پس از یک دوره 9 ماهه از سر گیری مذاکرات زیر نظر آمریکا که بی‌نتیجه بود، متوقف شده است و حال برخی طرف‌های بین‌المللی مانند فرانسه و مصر سعی در به جریان انداختن مجدد این مذاکرات را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha