• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95040113147
  • منبع : نمایندگی قم

نگهداری 90 کودک در تنها شیرخوارگاه قم

نگهداری 90 کودک در تنها شیرخوارگاه قم

ایسنا/قم معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم گفت: هم اکنون 90 کودک زیر 6 سال در شیرخوارگاه صدف این استان نگهداری می شوند که تعدادی از آنها بدسرپرست هستند

مریم علیشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تشریح فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم، افزود: این کودکان شامل 42 دختر و 48 پسر هستند.

وی ادامه داد: برخی از کودکانی که دراین شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند بدسرپرست و تعدادی نیز بی‌سرپرست هستند و هم‌چنین تعدادی از نوزادان نیز سرراهی هستند و به اینجا منتقل شده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم، در ادامه با اشاره به فعالیت دفتر شبه خانواده، گفت: این دفتر حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را بر عهده دارد و در هفت مرکز غیردولتی و یک دولتی کودکان را نگهداری می‌کند.

علیشیری ادامه داد: در تلاش هستیم تا خانه‌ای را به عنوان مامن برای کودکان فراهم کنیم که از تمام امکانات رفاهی متوسط به بالا بهره‌مند باشند.

وی با بیان این‌که در این حوزه 65 فرزند امدادبگیر نیز وجود دارد، گفت: این فرزندان توسط قاضی جهت نگهداری ارجاع داده می شوند و در صددیم تا با اعتبار در نظر گرفته شده و کمک هزینه 220 هزار تومانی این کودکان را در خانواده هایشان و اقوام درجه یک همچون مادر بزرگ و خاله و عمه و دایی نگهداری شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم، فعالیت‌های دفتر امور کودکان و نوجوانان را از دیگر بخش‌های مهم این معاونت ذکر کرد و گفت: مهدهای کودک زیر مجموعه این دفتر به شمار می‌روند.

به گفته علیشیری؛ در این راستا 70 مهد شهری، 6 مهد خودکفا و 5 مهد روستایی فعال است و 996 نفر مربی در  این مهدها حضور دارند.

وی هم‌چنین فعالیت‌های دفتر آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: این دفتر وظیفه مداخله جهت کاهش و کنترل آسیب‌ها را دارد که مرکز کودکان خیابانی، مرکز مداخله در بحران، تیم سیار و تلفن 123 و مرکز کاهش طلاق و متکدیان زن و بازپروری از جمله زیر مجموعه‌های این دفتر به شمار می‌روند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم، افزود: دفتر توانمندسازی زنان و خانواده نیز در جهت حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که کلیه افراد تحت نظر این دفتر خدمات بیمه و اشتغال و مستمری را دریافت می‌کنند.

علیشیری ادامه داد: هزینه دانش آموزی و دانشجویی برای فرزندان این زنان نیز در نظر گرفته می‌شود، هم‌چنین در این دفتر مساعدت‌های مالی و تحویل شیرخشک به کودکان دو قلو تا 5 قلوی تحت پوشش ارائه می‌شود.

به گفته وی؛ 599 کودک تحت پوشش خدمات دفتر توانمندسازی زنان و خانواده هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم، در پایان گفت: در راستای این خدمات پایگاه‌های خدمات اجتماعی در 11 منطقه شهر فعال هستند و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha