• جمعه / ۲۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040114145
  • منبع : نمایندگی گیلان

شهردار رشت خبرداد

ایجاد 15 پارک جدید تا پایان سال جاری در رشت

ایسنا/گیلان شهردار رشت گفت: در نظر داریم حداقل ۱۵ پارک را به مجموع پارکهای رشت در سال جاری اضافه کنیم و امکان دارد این تعداد به ۲۰ پارک هم افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد علی ثابت قدم  در مراسم افتتاح پارک مسکن مهر رشت با اشاره به اینکه با صدای این کودکان زندگی جاری است گفت: کم بهره بودن ما از سرمایه های اجتماعی به دلیل برخی معضلات اجتماعی، بهانه ای است تا بیشترین تلاش را داشته باشیم و این موضوع وظیفه مدیریت شهری را چندین برابر می کند.

شهردار رشت با بیان اینکه گاهی هر یک از ما به تنهایی انسان های خوبی هستیم اما وقتی در جمع قرار می گیریم سازگاری چندانی نداریم گفت یکی از دلایل برخی ناسازگاری ها در جامعه کمبود فضاهایی همچون پارک ها است و  انسان روزانه به هشت ساعت حضور در جامعه نیاز دارد و این ساعات جدا از ساعاتی است که در محل کار و منزل به سر می برد.

ثابت قدم این آمار را منطبق بر استانداردهای جهانی معرفی کرد و افزود: دلیل کمبود سرانه فضاهای سبز به شهرداران بر می گردد.

شهردار رشت با اعلام اینکه تا سال ۱۳۷۲ تنها دو پارک در رشت وجود داشت گفت: تا سال ۱۳۹۴ این آمار به ۴۱ پارک رسید که در ۳۰ محله شهر رشت توزیع شده بودند و از ۵۵ محله رشت ۲۰ محله فاقد هرنوع پارک کوچک یا  بزرگ بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در نظر داریم حداقل ۱۵ پارک را به مجموع پارک های رشت در سال جاری اضافه کنیم و امکان دارد این تعداد به ۲۰ پارک هم افزایش یابد که این تعداد حدود نیمی از پارک های تمام ادوار شهر رشت است.

ثابت قدم در ادامه با تاکید بر عدالت اجتماعی گفت: باید به سمت عدالت اجتماعی و توزیع مناسب آن حرکت کنیم تا شهروندان احساس فقر و کم برخورداری نکنند و این موضوع کمک می کند تا راه رسیدن به معنویت را راحت تر طی کنند و کمتر خطا کنند.

شهردار رشت اقتصاد مقاومتی را نیازمند فرهنگ مقاومت دانست و تصریح کرد: گام برداشتن در این راه روحیه ایثار و جهاد و شهادت می طلبد و مدیر شهرداری منطقه پنج این روحیه را از پدر شهیدشان به ارث برده اند.

وی افزود: کمک خواهیم کرد بدون هیچ ترمزی توسعه را ادامه دهیم و به افراد مخالف توجه نخواهیم کرد، حتی اگر تلاش کنند ما را از مسیر توسعه دور کنند  به کمک اعضای شورا که حامی توسعه اند راه را ادامه خواهیم داد.

ثابت قدم همچنین از ارکان دولتی که مانعی در مسیر توسعه ایجاد نکردند تشکر کرد و گفت : امیدواریم با حمایت های دولت توزیع متوازن را ادامه دهیم.

شهردار رشت با اشاره به تعداد واحدهای مسکن مهر و جمعیت بالای آن افزود: به این جمعیت توجه ویژه خواهیم داشت و از گنجایش مسکن مهر به سادگی عبور نخواهیم کرد و برنامه هایی برای راه های دسترسی بیشتر به مسکن مهر و حمل و نقل عمومی آن داریم.

مدیر شهرداری منطقه پنج  شهرداری رشت نیز ضمن تشکر از تمامی کسانی که در ساخت این پارک کمک کردند گفت: چهل درصد فضای شهری را منطقه پنج تشکیل می دهد.

محمد تقی عبداللهی با اشاره به نگاه عدالت محور شهردار رشت از افرایش ۴۵ درصدی سرانه فضای سبز در این منطقه خبر داد و افزود: این افزایش با افتتاح پنج پارک صورت گرفته است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص پارک مسکن مهر گفت: این پارک ۱۴ هزار متر مربع وسعت دارد و با سرمایه ۸۰۰ میلیون تومانی و صد در صد غیر نقدی به بهره برداری رسیده است.

عبداللهی از افتتاح پارک دیگری به مساحت ۱۷ هزار متر مربع خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری یک بازارچه میوه و تره بار نیز در مسکن مهر به بهره برداری می رسد.

مدیر شهرداری منطقه پنج با اشاره به آسفالت معابر مسکن مهر گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد معابر مسکن مهر تا پایان امسال مشکل آسفالت نخواهند داشت.

وی در ادامه از برنامه های شهرداری منطقه پنج برای رفع مشکل روشنایی معابر مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: هفته آینده کار نصب روشنایی معابر انجام خواهد شد.

عبداللهی در ادامه به نگاه ویژه شهردار رشت به منطقه پنج و به خصوص مسکن مهر اشاره کرد و افزود: ضمن تشکر از دکتر ثابت قدم و اعضای شورا که برای توسعه شهر تلاش می کنند؛ آنان که در این مسیر موانعی ایجاد می کنند را به خدا واگذار می کنیم.

مدیر شهرداری منطقه پنج متذکرشد: افرادی که مانع ایجاد می کنند به فکر مردم رشت نیستند. امیدوارم خداوند از تقصیر آنها بگذرد و ما در سال جاری جشن هایی را در مسکن مهر خواهیم داشت تا لبخند را بر لبان مردم شهر بنشانیم.

انتهای پیام
 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha