• شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95040114482
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سه عامل ریزگردهای اصفهان

سه عامل ریزگردهای اصفهان

ایسنا/اصفهان رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به اعتقاد ما سه عامل مهم ریزگردها، خشکی زاینده رود، خشکی گاوخونی و مسائل انسان ساز از جمله کوره‌های گچ، از عوامل مهم حضور ریزگردها بر فراز استان اصفهان است که در این خصوص تذکرات متعددی داده شده است.

به گزارش ایسنا، رضا امینی امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز پهلوانی، اظهار کرد: بمب گذاری در فرانسه که قلب اروپا نامیده می‌شود، نشان از ناامن شدن جهان دارد و کودتای نظامی شامگاه گذشته ترکیه، نشان می‌دهد کشور ما امنیت بالایی دارد و باید ممنون ارگان‌های امنیتی بود.

وی به قانون مالیات‌های مستقیم که ذیل ماده 64 ساختمان قرار دارد اشاره کرد و افزود: به نمایندگان استان اعتراض خود را در خصوص افزایش سالانه 20 درصدی اظهار کرده‌ایم چرا که این قانون موجب نامنظمی اعداد و ارقام ارگان‌ها و مردم و چند برابر شدن قیمت‌ها می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: برخی از موسسات مالی به اخذ سپرده‌های مردم اقدام می‌کنند و متأسفانه نمی‌توانند اداره مالی انجام دهند و به زمین می‌خورند و بعد از آن سپرده‌ها را به سختی به مردم بر می‌گردانند. تکرار این واقعه تلخ در اثر نظارت ایجاد می‌شود و نبود نظارت بر مؤسسات باعث به هم ریختگی اوضاع اجتماعی شده و اقتصاد و رکود را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.

امینی به بحث ریزگردها اشاره کرد و افزود: هوای اصفهان به لحاظ وجود ذرات معلق برای عموم مردم آلوده است و به اعتقاد ما سه عامل مهم ریزگردها، خشکی زاینده رود، خشکی گاوخونی و مسائل انسان ساز از جمله کوره‌های گچ، است که در این خصوص تذکرات متعددی داده شده است.

 رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مالچ پاشی، طاق کاری و استفاده از ذرات نانو سه عاملی است که می‌توان در تثبیت ریزگردها از آن‌ها استفاده کرد. برای این کار باید معاونت فناوری ریاست جمهوری در بحث تثبیت ریزگردها با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha