• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95040115816
  • منبع : نمایندگی فارس

آغاز چهارمين دوره مسابقه بين‌المللي طبيعي‌دانان جوان در شيراز

ایسنا/فارس چهارمین دوره مسابقه بین‌المللی طبیعی دانان نوجوان با حضور 16 تيم دانش‌آموزي از پنج كشور در شيراز آغاز شد.

به گزارش ايسنا، اوگنی یونسفر مبدع مسابقه بين‌المللي طبيعي دانان نوجوان يكشنبه 27 تير در مراسم افتتاح چهارمين دوره از اين مسابقات در شيراز، هدف از اين رقابت را ايجاد بستري براي بروز خلاقيت‌ها و پي‌بردن به استعدادهاي نوجوانان عنوان كرد.

وی يادآور شد كه شركت‌كنندگان در اين رقابت، نتيجه پژوهش‌هايشان را در قالب 17 سئوال مفهومي، ارائه مي‌دهند كه اين پرسش‌ها علوم فيزيك، زيست‌شناسي و شيمي را در بر مي‌گيرد.

رئیس دانشگاه شیراز نیز هدف از برگزاري اين مسابقه را ايجاد انگيزه در نوجوانان دانش‌آموز براي پرداختن به امور تحقيقاتي و پژوهشي عنوان و اضافه كرد: كسب عنوان نبايد هدف شركت در اين مسابقه باشد.

دكتر مجيد ارشاد‌لنگرودي، اين مسابقه را عرصه‌اي براي آشنايي با ساير فرهنگ‌ها، ارتقا آگاهي و دانش و بروز استعدادها دانست و گفت: هدف شركت كنندگان بايد اول يافتن دوستاني جديد از ساير كشورها باشد.

به گزارش ايسنا، مسابقه بين‌المللي طبيعي‌دانان نوجوان براي دانش‌آموزان گروه سني 12 تا 16 سال و 16 تا 18 سال برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان شركت كننده نتایج تحقیقات خود را در قالب 17 پرسش، با زبان انگليسي ارائه مي‌دهند و ساير شركت كنندگان را به چالش مي‌كشند.

در اين دوره از رقابت‌ها 81 دانش‌آموز از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، بلاروس، گرجستان و کرواسی در قالب 16 تیم شرکت دارند.

رقابت بين‌المللي طبيعي‌دانان نوجوان، از امروز آغاز به‌كار كرده و تا اول مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

تيم‌هاي شركت كننده از جمهوري اسلامي ايران، دانش‌‌آموزاني از شهرهاي تهران، سمنان، شیراز، مشهد و زنجان هستند و داوري را 19 استاد و دانشجوی دوره دکترای دانشگاه شیراز و 8 داور از دانشگاه‌های بلاروس، آمریکا، روسیه، گرجستان، سوئیس، بلغارستان و کرواسی‌ برعهده دارند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha