• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95040116331
  • منبع : نمایندگی زنجان

کشف 55 هزار لیتر نفت‌سفید قاچاق در زنجان

کشف 55 هزار لیتر نفت‌سفید قاچاق در زنجان

ایسنا/زنجان مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: طی بازرسی‌هایی از دو نفت‌کش، 55 هزار لیتر نفت‌سفید قاچاق در استان کشف شد.

محمد علیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در بازرسی‌های پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، دو دستگاه نفت‌کش غیرشرکتی با بارنامه روغن سوخته در اتوبان زنجان ـ قزوین متوقف و پس از انجام آزمایشات اولیه از جانب بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، محموله آن‌ها از نوع فرآورده سفید تشخیص داده شد که این محموله با توجه به مغایرتی که با بارنامه دارد قاچاق محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این محموله 55 هزار لیتری نفت‌سفید پس از هماهنگی با مرجع قضایی و جهت طی مراحل قانونی از قبیل نمونه‌برداری اداره استاندارد و اعلام‌ نظر کارگروه فنی تشخیص ماهیت فرآورده‌های نفتی، نفت‌کش‌های توقیفی به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شدند و نهایتا و با طی تمام مراحل قانونی محموله در انبار نفت منطقه تخلیه شد.

وی با اشاره به محموله متوقف شده در شهرستان ماه‌نشان، عنوان کرد: با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ماه‌نشان یک دستگاه وانت نفتکش که نسبت به حمل غیرقانونی 1600 لیتر نفت‌گاز به مقصد یکی از معادن سنگ فعال در شهرستان دندی کرده بود، در جاده تکاب ـ دندی متوقف و پس از بررسی‌های اولیه و آزمایش فرآورده و در نهایت اخذ دستور مقام قضایی فرآورده مکشوفه به انبار نفت منطقه منتقل و به چرخه رسمی توزیع فرآورده‌های نفتی کشور بازگردانده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا به امروز در حدود 92 هزار و 600 هزار لیتر فرآورده خارج از شبکه توزیع شامل 36 هزار لیتر نفت‌گاز و 55 هزار لیتر نفت‌سفید در استان کشف و جهت بازگشت به چرخه توزیع رسمی کشور در انبار نفت شهید تندگویان منطقه تخلیه شده است. همچنین میزان مکشوفه در سال 94 در حدود 302 هزار لیتر و در سال 93 نیز 413 هزار لیتر بوده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha