• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95040116872
  • منبع : نمایندگی خوزستان

فرماندار تاکید کرد:

ضرورت ایجاد مرز هوایی در دزفول برای صادرات محصولات کشاورزی

ضرورت ایجاد مرز هوایی در دزفول برای صادرات محصولات کشاورزی

ایسنا/خوزستان فرماندار ویژه دزفول از ادامه پیگیری‌های دوساله برای مجوز مرز هوایی دزفول خبر داد و گفت: در صورت اخذ این مجوز تحولی در حوزه تولید و صادرات سبزیجات و صیفی جات شمال استان ایجاد می‌شود.

حبیب آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صادرات از طریق فرودگاه دزفول به کشورهای دیگر مستلزم اخذ مجوز مرز هوایی از وزارت کشور است و اکنون پیگیری‌هایی به منظور اخذ این مجوز در حال انجام است و امیدواریم که به نتیجه برسد.

وی افزود: برای صادرات سبزیجات، صیفی جات، قارچ و خمیر مایع به کشور روسیه و سایر کشورهای منطقه به دنبال اخذ مجوز مرز هوایی دزفول هستیم و دو سال است که برای اخذ این مجوز تلاش می‌کنیم اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

آصفی خاطرنشان کرد: در صورت اخذ مجوز مرز هوایی می‌توان محصولات خمیر مایع، قارچ و بخشی از سبزیجات و صیفی جات را به کشورهای روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه، امارات متحده عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کرد.

فرماندار دزفول عنوان کرد: صادرات این محصولات از طریق سایر مرزهای هوایی استان فاقد توجیه اقتصادی است و موجب فساد محصولات و ضرر برای صادرکنندگان می‌شود.

وی بیان کرد: سالانه بیش از 500 هزار تن از محصولات سبزیجات و صیفی‌جات دزفول از مرزهای زمینی صادر می‌شود که بیش از 10 تا 12 روز زمان می‌برد اما در صورت صدور مجوز مرز هوایی دزفول توسط وزارت کشور این محصولات و محصولات دیگر طی 6 یا 7 ساعت به کشورهای مقصد می‌رسد و قطعا ظرفیت صادرات این محصولات با ایجاد مرز هوایی و استقبال بیشتر کشورها از میزان فعلی فراتر می‌رود.

آصفی گفت: در طول 2 سال گذشته یک مرتبه اعضای کمیسیون مرزی وزارت کشور برای بررسی موضوع مرز هوایی دزفول به خوزستان آمدند و در نهایت نظر این کمیسیون این بود که اکنون امکان صدور مجوز مرز هوایی وجود ندارد.

وی افزود: اخذ مجوز مرز هوایی در دزفول می‌تواند در حوزه سبزیجات و صیفی جات استان تحول ایجاد کند و انتظار داریم که مسئولان استان موضوع اخذ مجوز مرز هوایی را پیگیری کنند تا ان‌شالله صادرات سبزیجات و صیفی جات در شمال استان از طریق مرز هوایی دزفول صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha