• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95040116880
  • منبع : نمایندگی گیلان

سرقت، از شایع‌ترین جرائم

سرقت، از شایع‌ترین جرائم

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی صومعه‌سرا گفت: یقیناً زمانی که در پیشگیری از سرقت احساس مسئولیت و تعامل سازنده با نیروی انتظامی وجود داشته باشد و دهیاران خود را پلیس بدانند محلی برای جولان سارقین وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ «اردشیر آقاجانی» در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا  به تلاش‌های این نهاد در راستای برقراری امنیت اجتماعی در شهرستان اشاره و اظهار کرد: از پارسال تاکنون 633 سارق در شهرستان دستگیر شده‌اند.

وی با بیان این‌که امروزه در حوزه پیشگیری از جرائم، دستگیری، ارجاع و معرفی به دادگاه علاوه‌بر کشور ما در سایر کشورها نیز فاقد کاربرد است، افزود: امروز رویکرد مأموران انتظامی و تشکیلات امنیتی در بُعد اجتماعی و پیشگیری اجتماعی است.

آقاجانی با اشاره بر این‌که یک پاسگاه مأموران انتظامی 40 روستا را تحت پوشش دارد، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی در زمینه ورود به بحث پیشگیری از سرقت با توجه یه امکانات و گستره تحت پوشش به صورت صددرصد ناتوان خواهد بود.

وی برقراری امنیت، آرامش و آسایش برای مردم را نقطه مشترک مسئولیت و مأموریت مأموران انتظامی و دهیاران دانست و گفت: یقیناً زمانی که در پیشگیری از سرقت احساس مسئولیت و تعامل سازنده با نیروی انتظامی وجود داشته باشد و دهیاران خود را پلیس بدانند محلی برای جولان سارقین وجود نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا احاطه و اطلاعات کامل دهیاران از وضعیت روستاها را علتی بر موفقیت در پیشگیری از جرائمی نظیر سرقت در روستاها خواند و گفت: خواسته مردم برقراری امنیت و آرامش در جامعه است.  

وی با بیان این‌که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هشدارها و آموزش حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: مطلوب است دهیاران و بخشداران در اماکن عمومی، مساجد، مدارس و... نسبت به آموزش، هشدار و آگاه‌سازی مردم در راستای آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری‌ها اقدام کنند.

آقاجانی به نصب دوربین‌های مداربسته و تأثیر آن در کاهش وقوع جرائم اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشفیات از طریق دوربین‌های مداربسته حاصل می‌شود. نصب و افزایش روشنایی نیز در پیشگیری از سرقت مهم است.

وی با بیان این‌که همه تلاش ما در جهت دشوارسازی عمل مجرمین در رسیدن به اهدافشان است، یادآور شد: دهیاران، شوراها و بخشداران باید در زمینه آگاه‌سازی و پیشگیری از وقوع جرائم نصب دوربین‌ها، روشنایی و... را در اولویت کاری خود قرار دهند.

آقاجانی با بیان این‌که سرقت یکی از شایع‌ترین جرائم محسوب می‌شود، ادامه داد: سرقت از جمله جرائمی است که امنیت را زیر سئوال می‌برد و موجب نارضایتی مردم می‌شود. ما نیز باید در پیشگیری از سرقت تلاش کنیم.

وی با تأکید بر این‌که برای برقراری فضایی امن لازم است ارتباط و تعاملی سازنده بین دهیاران و مأموران انتظامی وجود داشته باشد، گفت: همواره پیام‌های هشداردهنده‌ای توسط پلیس آگاهی برای آگاه‌سازی شهروندان ارسال می‌شود.   

 آقاجانی به آغاز اجرای طرح «والعادیات» در سطح شهرستان در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: این طرح به مدت 15 روز در شهرستان اجرا خواهد شد. هدف از اجرای طرح «والعادیات» مبارزه با جرائم مواد مخدر، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد و معتادین متجاهر است.

وی به شناسایی نقاط جرم‌خیز در شهرستان و نصب چادر در این مناطق در راستای اجرای این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه 128 همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات مردمی در خصوص مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا یادآور شد: طرح «گیلان مطهر» نیز در آغاز سال 95 در شهرستان با 5 چادر اجرایی شد و هم‌اکنون با نصب یک چادر در پارک ابریشم صومعه‌سرا در حال ارائه خدمات در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به صورت فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha