• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95040117040
  • منبع : نمایندگی همدان

ثبت 50 تپه تاریخی و باستانی اسدآباد در فهرست آثار ملی کشور

ثبت 50 تپه تاریخی و باستانی اسدآباد در فهرست آثار ملی کشور

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد گفت: ۵٠ تپه تاریخی و باستانی شهرستان اسدآباد در فهرست آثار ملی کشور ثبت است.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، از وجود ١۵٠ اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد، ٧٩ اثر را تپه‌های تاریخی و باستانی تشکیل داده‌اند که تا کنون ۵٠ مورد فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در حاضر از ١۵٠ اثر فرهنگی و تاریخی موجود در شهرستان اسدآباد ٨٩ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت است، عنوان کرد: از ٧٩ تپه تاریخی و باستانی شهرستان، ۶٠ تپه در بخش مرکزی اسدآباد و ١٩ تپه در بخش پیرسلمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تپه باستانی یا تپه تاریخی به نقطه‌ای گفته می‌شود که از تخریب کامل یا ناقص شهر، قلعه، زیگورات یا هر بنای عظیم دیگری در گذشته باقیمانده باشد.

اکبری‌شایگان در ادامه با اشاره اینکه شهرستان اسدآباد دارای کمترین حفاری‌های غیرمجاز است، اظهار کرد: در سال گذشته ١٠ مورد و از ابتدای امسال تا کنون یک مورد حفاری غیرمجاز در این شهرستان انجام شده است.

وی تعداد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی و فرهنگی توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان از ابتدای سال گذشته تا تیرماه امسال را 2482 مورد اعلام کرد و گفت: طی مدت فوق تعداد ١٠سکه تاریخی مربوط به دوره اشکانی و ٢ دستگاه گنج‌یاب توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی کشف شده است.

اکبری‌شایگان تعداد افراد دستگیرشده توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی این شهرستان را از ابتدای سال گذشته تا کنون  ١٠ نفر برشمرد و افزود: پس از دستگیری این افراد به مراجع قضائی تحویل داده شده‌اند.

وی در پایان از همکاری مستمر نیروهای انتظامی و مراجع قضائی و فعالیت چشمگیر و مطلوب یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha