• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95040117093
  • خبرنگار : 71564

معاون فنی محیط زیست استان تهران عنوان کرد

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها موجب جلوگیری از ایجادآلودگی و استفاده پایدار از منابع

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها موجب جلوگیری از ایجادآلودگی و استفاده پایدار از منابع

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت ها که شامل سه بعد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی است وحساسیت و توجه ویژه سازمان ها و شرکت ها به پاسخگویی اجتماعی و حفظ ثبات زیست بوم سازمان در حال و آینده گفت: سازمان ها و شرکت ها می توانند از طریق رابطه با ذینفعان، انتظارات و مقررات محلی و جهانی را درک و رعایت کرده و از آن فراتر روند.

به گزارش ایسنا، مصطفی سرمدی،  مسئولیت اجتماعی شرکت ها را مفهومی انعطاف پذیر دانست و افزود: به طوری که در عین حال که یک شیوه و روش در نظر گرفته می شود، یک هدف نیز هست. موضوع مسئولیت اجتماعی، حقوق شهروندی، محیط زیست، سلامت و توسعه، مشارکت های اجتماعی و تعالی اخلاق است.
سرمدی، با توجه به لزوم تدوین تعهدات مسئولیت اجتماعی شرکت ها و تدوین و توسعه استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکتی اشاره و تصریح کرد: اقدامات داوطلبانه مسئولیت اجتماعی شرکت ها می تواند منجر به پیشرفت های قابل توجهی در شیوه های محیط زیستی کسب و کارها، مانند کاهش استفاده از مواد و تولید گازهای گلخانه ای، جلوگیری از آلودگی، استفاده پایدار از منابع، کاهش تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط طبیعی شوند.

بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، در واقع مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکتها باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد. رویکردهای احتیاط آمیز برای جلوگیری یا به حداقل رساندن عوارض نامطلوب، حمایت از اقدامات و ابتکاراتی که مسئولیت های بیشتر محیط زیستی را ترویج می دهند، توسعه و انتشار فن آوری های مطلوب و مساعد محیط زیستی از ابعاد محیط زیستی مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha