• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95040117245
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری کرمان:

آمار یک طلاق از هر سه و نیم ازدواج در سال 94 نگران کننده است

آمار یک طلاق از هر سه و نیم ازدواج در سال 94 نگران کننده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به متاهل بودن 70 درصد زندانیان این استان تاکید کرد که نگرش قضات باید حبس زدا باشد.

به گزارش ایسنا، "یدالله موحد" ظهر امروز 29 تیرماه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان زرند، با بیان اینکه از اول انقلاب تا کنون قوه قضائیه در خط مقدم خدمت و دفاع از نظام و انقلاب بوده و با پافشاری بر حرف حق در این راه دچار تزلزل نشده است، تصریح کرد: بدون شک یکی از ارکان اساسی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران قوه قضائیه است که وظایف خطیر و حساس را در راستای تحقق عدالت قضائی و تامین امنیت پایدار در جامعه دینی عهده دار است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: بدون تردید از جمله اهداف مهم انبیا الهی، شکل گیری حاکمیت سیاسی اسلام،  اجرای عدالت قضائی در میان مردم است.

موحد با اشاره به اصل 156 قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل  قوه قضائیه، قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت معرفی شده است.

وی با تاکید بر این نکته که وظایف متعددی بر دستیابی به این هدف والا و ارزشمند  تعریف شده است، گفت: از جمله وظایف ذاتی قوه قضائیه که به درستی در قانون اساسی به آن اشاره شده، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و ازادی های مشروع در قانون اساسی است که بیش از هفتاد و پنج عنوان کلی و مصادیق فراوانی دارد و این مصادیق مانند، حقوق عامه در حوه اقتصاد، فرهنگ، سیاست ، محیط زیست، عدالت ، امنیت، حقوق شهروندی و سایر اینها مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در ادامه بیان کرد: اگر رفتار یا سهل انگاری این حقوق عمومی را به خطر انداخت و لطمه وارد کرد مطالبه‌گر و احیا کننده و صیانت کننده این حقوق طبق قانون اساسی، قوه قضائیه است.

وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر از شایع ترین آسیب‌های اجتماعی است که در سطح دنیا مطرح است و یکی از بحران‌های دنیای کنونی محسوب می‌شود.

این مقام ارشد قضائی با بیان اینکه 218 میلیون معتاد در دنیا وجود دارد، عنوان کرد: در ایران نیز متاسفانه قریب به یک میلیون و پانصد هزار معتاد به مواد مخدر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله طلاق یکی دیگر از مهمترین آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود، افزود: متاسفانه در سال 94 به ازای هر 3 و نیم ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است که این آمار نگران کننده است.

موحد زندان و جمعیت کیفری را یک آسیب اجتماعی دانست و ادامه داد: خوشبختانه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شاهد کاش 13 درصدی ورودی به زندان شهرستان زرند هستیم ضمن آنکه طی شش سال گذشته بیش از 60 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف شهرستان زرند وارد شده است که بیش از یک سوم این پرونده‌ها به صلح و سازش انجامیده است.

موحد با اشاره به اینکه 70 درصد زندانیان استان کرمان متاهل هستنند، بیان کرد: نگرش قضات بایستی حبس زدا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha