• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 95040117329
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

لالایی پیوند عاطفی میان والدین و کودک را تقویت می‌کند

لالایی پیوند عاطفی میان والدین و کودک را تقویت می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی یک روانشناس کودک در خراسان‌جنوبی، گفت: خواندن لالایی رابطه عاطفی میان والدین و کودک را استحکام می‌بخشد همچنین در تقویت اعتماد به نفس و یادگیری زبان نیز موثر خواهد بود.

سید علی حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اولین کلمات، صداهایی که کودک می‌شنود گفتن لالایی از زبان پدر و مادرش بوده که به او حس آرامش می‌بخشد.

 وی با بیان اینکه در واقع لالایی نوعی آهنگ و آواز ملایم است که باعث آرامش کودکان می‌شود، ادامه داد: در تمام فرهنگ‌ها برخی از لالایی‌ها به صورت سنتی در میان مردم رواج داشته که برای کودکان خود می‌خوانند.

یک روانشناس کودک در استان با اشاره به اینکه لالایی، موجب آرامش نوزادان می‌شود و آنها با شنیدن لالایی‌ها راحت‌تر می‌خوابند، بیان کرد: صداهای ملایم ، به کودکان حس امنیت و آرامش می‌دهد همچنین لالایی لحنی ملایم و آهنگین داشته و زبان آن برای کودک گویاتر است.

حسینی با بیان اینکه مادرانی که برای نوزادان خود لالایی می‌خوانند، شش ماه زودتر از دیگر کودکان حرف می‌زنند، عنوان کرد: خواندن لالایی نه تنها رابطه عاطفی میان والدین و کودک را استحکام می‌بخشد، بلکه در تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های حرکتی نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه وقتی مادر برای فرزند خود لالایی می‌خواند او را با ریتم و کلام آشنا می‌کند، تصریح کرد: گفتن لالایی کودک را با زبان مادری آشنا شده و همین کار ساده باعث می‌شود که گوش فرزندش با کلمات جدید آشنا شود.

یک روانشناس کودک در استان با اشاره به اینکه لالایی باعث شده مغز عملکرد بهتری در یادگیری زبان داشته باشد، یادآور شد: کلمه‌های جدید به یادگیری سریع و نگهداری طولانی‌تر مطالب در مغز کودک کمک می‌کند همچنین لالایی آینده کودک را می‌سازد.

حسینی با بیان اینکه مادرانی که با جنین بیشتر صحبت می‌کنند و لالایی می‌خوانند فرزندان باهوشی پس از تولد خواهند داشت، خاطر نشان کرد: کودکانی که برایشان لالایی زیادی در نوزادی گفته می‌شود از نظر احساسی رشد بیشتری نسبت به دیگر کودکان دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha