• چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95040117788
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر:

12 درصد واحدهای طلای اصفهان تعطیل شدند

12 درصد واحدهای طلای اصفهان تعطیل شدند

ایسنا/اصفهان رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه طی دو سال گذشته حدود 700 واحد تولیدی طلا و جواهر در تهران تعطیل شد، گفت: در اصفهان به طور متوسط حدود 12 درصد از واحدها و در مشهد حدود 220 واحد تولیدی طلا تعطیل شد .

به گزارش ایسنا، محمد کشتی آرای در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: خوشبختانه اصفهان با بیشترین آمار واحدهای تولیدی طلا و جواهر، قطب تولید طلای کشور است.

وی با بیان اینکه بیشترین چرخه اقتصادی مثبت به ترتیب در سه کلان‌شهر تهران، اصفهان و مشهد در گردش است، افزود: استان اصفهان دارای بیشترین تعداد واحدهای تولیدی و تعداد اتحادیه‌های صنوف است. هم چنین اصفهان علاوه بر رتبه نخست در تولید طلا، قطب صنعتی کشور نیز محسوب می‌ شود.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه تولید طلا و جواهرات در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات اساسی شده است، خاطر نشان کرد: به دلیل برخی از مشکلات مانند رکود اقتصادی در کشور، این صنعت ضربه بیشتری نسبت به دیگر بخش ‌ها خورده است. از دیگر تغییرات و تحولات این است که طلا در سبد مصرف خانواده‌ها در جایگاه آخر قرار دارد.

کشتی آرای با اشاره به حاکم شدن بحران اقتصادی در سال 2008 تصریح کرد: با افزایش قیمت جهانی طلا، توجه مردم به طلا معطوف شد. رشد 30 درصدی سالانه قیمت طلا، موجب شد سطح توقع مردم از طلا به عنوان یک سرمایه بالا برود، به طوری که در زمان فروش آن شاهد سود مطلوبی بودند.

کشتی آرای ‌با بیان اینکه از سال 2011 که قیمت طلا نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه با کاهش قیمت روبرو بود، اضافه کرد: بسیاری از افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده بودند دچار ضرر و زیان شدند، به همین دلیل نگاه ویژه‌ای که به سرمایه‌گذاری در طلا می‌شد تغییر یافت و کم‌کم مصرف طلا در کشور کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر افزایش نرخ مالیات ارزش بر افزوده باعث شد تا مصرف طلا تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند، تصریح کرد: این عامل موجب شد تا مردم بیشتر به بدلیجات و زیورآلات تمایل نشان دهند. متاسفانه در دو سال گذشته بسیاری از واحدهای طلاسازی، طلافروشی و واحدهای تولیدی کشور تعطیل شدند که  این امر باعث کاهش تولید و افزایش میزان بیکاری شد.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه طی دو سال گذشته حدود 700 واحد تولیدی طلا و جواهر در تهران تعطیل شد، افزود: در اصفهان به طور متوسط حدود 12 درصد از واحدها و در مشهد حدود 220 واحد تولیدی طلا تعطیل شد.

کشتی آرای گفت: امیدواریم با اصلاح و تثبیت مالیات ارزش افزوده، مسایل و مشکلات این بخش را حل کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha