• چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040117992

نماینده داراب مطرح کرد:

در بخش خودرو و پتروشیمی، تکنولوژی‌های منسوخ به ما فروختند

نماینده مردم داراب در مجلس از سوءمدیریت در بخش‌های مختلف انتقاد کرد و پیشنهاد ایجاد نظام مدیریت در کشور را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رضا انصاری در ابتدای نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی از سفر جهانگیری و تعدادی از وزرا به استان فارس تشکر و تاکید کرد: تصمیمی که در مورد طرح موضوع آب استان فارس در شورای عالی آب گرفته شد، هر چه سریع‌تر در دستور کار شورای عالی آب قرار گیرد.

او برای معاون جدید پارلمانی رئیس‌جمهور هم آرزوی موفقیت کرد و خطاب به مردم گفت: در روزهای اخیر، موضوع فیش‌های حقوقی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده، قبل از این نیز شاهد بروز و ظهور میل‌های نامبارکی همچون بابک زنجانی بوده‌ایم که البته قابل قیاس نیستند. این میل‌های نامبارک، خاطر مبارک ملت ایران را مکررا مکدر کرده است.

انصاری تصریح کرد: قصد پرداختن به این موضوع را ندارم و هدف، طرح بحث‌های صدبرابر نامبارک‌تر از میل‌های پنهان آشکار است که مورد غفلت واقع شده است؛ حیف‌هایی که موجب شده کشور ما در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی، پرهزینه اداره شود. عمده این حیف‌ها در سوءمدیریت‌ها نهفته است که موجب اتلاف منابع کشور و نتیجتا تاراج بیت‌المال است.

او به سد گتوند و خسارت‌های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: خسارت‌های وارده چندین هزار میلیارد تومانی باید از کجا تامین شود؟ مگر نه این است که سوءمدیریت‌ها باعث بروز این اتفاقات شده است؟ سد خسویه هم سال‌ها پیش با هدف کمک به کشاورزان اجرا شد اما امروز نه تنها به هدف خود نرسیده بلکه کشاورزان را به بانک‌ها بدهکار کرده و بانک‌ها هم بی‌رحمانه بر جریمه‌های خود می‌افزایند.

نماینده داراب افزود:‌ در حوزه صنعت هم نمونه‌های فراوان وجود دارد؛ در خودرو و پتروشیمی در قالب قراردادهای انتقال تکنولوژی و مجوزهای تکراری شاهد سوءمدیریت‌های متعدد هستیم. بر اساس گزارش‌های مستند، تکنولوژی‌هایی در اختیار ما گذاشتند که در مرحله فرسودگی و منسوخ شدن قرار دارند.

او ادامه داد: در بحث پتروشیمی در استان فارس، واحدهایی با پیشرفت 20 الی 30 درصد راه‌اندازی شده و امروز زمزمه‌هایی نامیمون پیرامون این واحدها به گوش می‌رسد. به مدیران هشدار می‌دهم اگر در اندیشه رهاسازی این واحدها هستید، با عملی کردن این اندیشه شاهد یک زلزله اجتماعی هشت ریشتری در حوزه انتخابیه خواهید بود.

انصاری در پایان نطق خود دو پیشنهاد ایجاد نظام مدیریت در کشور شبیه به نظام مهندسی و همچنین قانونمند شدن نظام ارتقایی مسئولان کشور را پیشنهاد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha