• جمعه / ۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95050100292
  • منبع : وزارت ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات

واعظی در دیدار با وزیر اقتصاد گرجستان مطرح کرد

امکان تبادل تجربیات بین ایران و گرجستان در حوزه ICT

امکان تبادل تجربیات بین ایران و گرجستان در حوزه ICT

وزیر ارتباطات گفت: ما در ایران به این موضوع مهم رسیده‌ایم که ICT زیربنا و پیشران توسعه و تسهیل‌گر هر نوع فعالیتی در حوزه‌های مختلف است و به همین دلیل به طور جدی در دولت تدبیر و امید بر روی این فناوری تاکید و به پیشرفتها و دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر واعظی با «کویریکاشویلی» معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارایه گزارشی از روند توسعه و پیشرفت کشورمان در حوزه های اقتصادی، فنی و صنعتی به روابط تاریخی و سیاسی دو کشور ایران و گرجستان اشاره کرد و گفت: ایران و گرجستان همواره روابط مثبت و سازنده‌ای داشتند و به دنبال افزایش صلح و ثبات در منطقه و جهان بودند.

وی با تاکید بر قرابت‌های نزدیک فرهنگی و تاریخی و تاثیر آن دیدگاه مشترک دو کشور در خصوص ثبات و صلح گفت: علاوه بر این روابط، دو کشور ایران و گرجستان دارای مناسبات اقتصادی و بازرگانی و کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی هستند که این مناسبات نیز در تحکیم روابط دو کشور تاثیر زیادی دارد.

او با اشاره به امکان تبادل تجربیات بین دو کشور در حوزه ICT گفت: علاقه‌مندیم تا با کشور گرجستان در زمینه انتقال تکنولوژی، ترانزیت، استفاده بهینه از پهنای باند، آموزش و تحقیق، راه اندازی و بهره برداری از دولت الکترونیک تبادل اطلاعات و تجربیات داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به علاقه مندی جمهوری اسلامی به تنوع مبادی ورودی و خروجی اینترنت، مایلیم تا کشور گرجستان یکی از مسیرهای ترانزیتی ما باشد.

در این دیدار معاون اول نخست وزیر گرجستان نیز  با اشاره به اهمیت نقش ایران در جریان توسعه کشور گرجستان گفت: ترانزیت انواع کالا، ایجاد بسترهای حمل و نقلی مانند راه آهن و دیگر همکاریهای مشترک می تواند در تعمیق روابط دو کشور اثرگذار باشد.

کویریکاشویلی با اظهار تمایل گرجستان بر گسترش همکاریهای مشترک با ایران افزود: گرجستان توانست به اتحادیه تجاری اروپا بپیوندد و این ظرفیت جدیدی برای ایران است تا ضمن تشویق بخش خصوصی کشورش برای سرمایه گذاری در بخش صنایع گرجستان، زمینه تعمیق مناسبات تجاری و بازار مشترک را فراهم سازد.

وی افزود: گرجستان برای ایجاد علاقه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدام به تاسیس مناطق آزاد و اعطای امتیازات و تشویق های مختلف و حل موانع احتمالی برای سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی کرده است و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ایران می تواند از این فرصت استفاده کند.

وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان با اشاره به موقعیت مناسب گرجستان در مبادی ورودی و خروجی اینترنت دیگر کشورها برای توسعه حوزه ICT گفت: به کمک این شرایط در حوزه زیرساختی ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیشرفتهای خوبی  دست یافتیم  و تمایل داریم تا این پیشرفتها را در اختیار کشورهای همسایه و از جمله ایران قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۲ ۱۱:۱۷

شرم‌آوره این نوع تنظیم خبر. «چه» خبر چیه؟ چرا تیتر این همه کلی و مبهمه؟ اصلا شمای خبرنگار می‌دونید «عناصر خبر» چیه؟ «ایشان» چه جایگاهی در خبر داره؟ برید یاد بگیرید.