• شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95050100646
  • منبع : نمایندگی قزوین

اجرای بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور در ‌قزوین ‌

اجرای بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور در ‌قزوین
‌

ایسنا/قزوین ‌معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه 39 درصد از مشترکان آب استان پرمصرف محسوب شده و بالاتر از حد مجاز آب مصرف می‌کنند، گفت: اقدامات لازم جهت کنترل و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب انجام خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، منوچهر حبیبی با اشاره به هزینه‌های تأمین آب شرب برای شهروندان، اظهار کرد: هزینه تأمین آب بسیار بالاست و تنها 30 درصد هزینه‌ها از شهروندان وصول می‌شود و انتظار می‌رود در مصرف آب صرفه‌جویی لازم به عمل آید.

وی افزود: تأمین هزینه هر مترمکعب آب بالغ‌بر 10 هزار ریال است که تنها یک‌پنجم آن از مشترکان دریافت می‌شود و مردم باید در مدیریت مصرف آب مسئولان را کمک کنند تا با قطعی آب مواجه نشویم.
حبیبی تأکید کرد: وظیفه مسئولان و متولیان ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت تأمین آب شرب سالم است، اما این امر فقط با همراهی مردم میسر می‌شود.

اجرای بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور در ‌قزوین


معاون امور عمرانی استاندار گفت: بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین شبکه آبیاری کشور به طول یک هزار و 200 کیلومتر در حال حاضر به‌عنوان شاهرگ حیاتی کشاورزی در استان قزوین اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این شبکه آبیاری حدود 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد که نزدیک به 30 هزار کشاورز از طریق آن امرارمعاش می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد: سالانه بیش از 100 تا 200 میلیون مترمکعب آب از طریق سد طالقان به استان قزوین اختصاص داده می‌شود تا در زمینه کشاورزی بین بهره‌برداران توزیع شود.

معاون امور عمرانی استاندار  خاطرنشان کرد: البته سهمیه استان از سد طالقان 297 میلیون مترمکعب است که 60 میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب و بقیه هم به کشاورزی اختصاص دارد که مقرر است از طریق پروژه آب‌رسانی طالقان انجام شود.

وی افزود: به دلیل بارش‌های کم و خشکسالیهای چند سال اخیر در سقف تخصیصی به‌جز در یکی دو سال، آب کامل اختصاص نیافته است.

حبیبی تأکید کرد: استان قزوین به‌عنوان قطب کشاورزی کشور همواره ازنظر موضوع انتقال آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha