• شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95050100959
  • منبع : نمایندگی مازندران

سرآشپزها و غذاهای نمونه شمال کشور معرفی شدند

سرآشپزها و غذاهای نمونه شمال کشور معرفی شدند

ایسنا/مازندران      مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری در مکان تله کابین رامسر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، از مجموع ۴ استان گیلان، مازندران، گلیستان و قزوین شرکت کننده در نخستین جشنواره سفره ایرانی در محل تله کابین رامسر از هر استان سه سر آشپز در این جشنواره شرکت کرده بودند که از هر استان یک سر آشپز نمونه از نگاه داوران ملی و استانی، انتخاب و با تندیس و لوح تقدیر مورد تقدیر قرار گرفت.

"نبی الله نوری" از مازندران به عنوان سر آشپز نمونه با خوراکی های شاخص استان از دیدگاه داوران و رای مردم با ماهی شکم پر به عنوان غذای برتر، شامی بابلی به عنوان پیش غذای نمونه، شربت بهار نارنج به عنوان نوشیدنی برتر و دسر برتر مشکوفی انتخاب شد. همچنین "سید مرتضی رحیمی مقدم" با میرزا قاسمی به عنوان غذای اصلی، کال کباب  پیش غذای برتر، چای محلی لاهیجان دمنوش برتر و رشته خشکا دسر برتر به عنوان سرآشپز نمونه استان گیلان  تقدیر شد. "نسرین عسگری زیارتی" سر آشپز برتر و غذای برتر استان گلستان باغذای اصلی مانش پتی و پیش غذای برتر ترش آش و دمنوش برتر چای بابونه و دسر برتر پادرازی به عنوان آشپز نمونه انتخاب شد. همچنین "مژگان نیکزاد" با شیرین پلو غذای اصلی و آش ترش پیش غذای برتر و باقلوا دسر برتر و چهارگل دمنوش برتر به عنوان سرآشپز برتر استان قزوین انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این مراسم  تنوع غذاهای محلی در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری را عالی توصیف کرد و افزود: غذا به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگ هر منطقه در کنار پوشش معماری و زبان  و گویش باید مورد توجه قرار گیرد.

دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حوزه فرهنگ بومی، غذا را به عنوان جاذبه گردشگری مدنظر قرار داده است، بیان کرد: در این راستا نخستین جشنواره سفره ایرانی به میزبانی مازندران برگزار شد. ارائه غذاهای محلی استان با داوران ملی و مردمی از اهداف این جشنواره بود. تنوع غذایی و جذابیت این بخش برای بازدیدکنندگان بی نظیر بود.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از 4 دهه شاهد برگزاری یک جشنواره با محوریت غذا بودیم، عنوان کرد: سعی کردیم در این جشنواره فضای با نشاط ایجاد کنیم و عناصر شکل دهنده غذای محلی که دارای ارزش غذایی بالایی است مورد ارزیابی قرار گیرد. رامسر به عنوان یکی از شهرهای برتر گردشگری کشور در بین شهرهای برگزیده، بین ۷ شهر برتر گردشگری کشور قرار دارد، بنابراین امیدواریم تنوع فعالیت های شهر را با موضوع گردشگری به نحو علمی و با رونق هر چه بیشتر زنده نگه داریم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha