• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95050103198
  • منبع : نمایندگی گیلان

توانمندی گیلان در اجرای طرح زراعت چوب

توانمندی گیلان در اجرای طرح زراعت چوب

ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از توانمندی استان در اجرای طرح زراعت چوب خبر داد و گفت: هم‌اکنون گیلان قطب اول تولید صنوبر در کشور است.

مهندس «داود زارع» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به دستاوردها و عملکرد حافظان انفال الهی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گیلان، اظهار کرد: با حمایت مسئولان و مقامات ارشد استان در قوای سه‌گانه و مساعدت‌های بی‌شائبه مردم طبیعت‌دوست گیلان و تلاش چشمگیر پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فعالیت‌های شایسته‌ای در زمینه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی انجام یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به برخی موانع و مشکلات که موجب محدودیت در دست‌یابی حداکثری به اهداف سازمان جنگل‌ها شده اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی این اداره‌کل ریزش شدید نیروهای فعال و کارآمد بوده که طی چند سال اخیر به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند و متأسفانه تاکنون تمهیداتی برای جایگزین این نیروها فراهم نشده است، چون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری یک دستگاه حاکمیتی بوده و برای انجام وظایف خود نیازمند تجهیز و توسعه منابع انسانی متخصص و تحصیل‌کرده می‌باشد.

وی با اشاره به انجام طرح کاداستر در گیلان گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از اراضی ساحلی و جلوگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری در این بخش از اراضی استان، نیاز ویژه برای اجرای طرح کاداستر و تنسیق این عرصه‌ها وجود دارد که به‌واسطه وسعت و هزینه‌بری بسیار آن لازم است شرایط خاصی فراهم آمده و به گونه‌ای ممتاز از سایر استان‌ها اولویت‌بندی شود تا در صیانت از حقوق دولت و ملت تسریع شود.

این مقام مسئول از توانمندی استان در اجرای طرح زراعت چوب خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گیلان قطب اول تولید صنوبر در کشور است و براساس پتانسیل موجود در گیلان از لحاظ اراضی مستعد و آب و هوای مناسب امکان افزایش تولید چوب نیز فراهم می‌باشد و از این‌رو لازم است با ارائه آموزش‌های لازم و در اختیار گذاشتن تسهیلات کافی، زارعان و تولیدکنندگان چوب حمایت شوند تا ضمن بهبود معیشت و رونق اقتصاد، از حجم تقاضا برای برداشت از درختان جنگلی گیلان کاسته شود.

زارع به نقش چشمگیر مردم در صیانت و نکوداشت از منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مشارکت مردم در طرح‌ها و پروژه‌های جنگل‌کاری، مرتع‌داری و آبخیزداری استقبال نموده و در حال حاضر نیز چندین طرح مشارکتی با کمک مردم محلی در نقاط مختلف استان در حال فعالیت می‌باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha