• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95050103410
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

علاقه‌مندی گسترده‌ کره‌جنوبی به مشارکت با مراکز فناور و صنعتی دریایی ایران

علاقه‌مندی گسترده‌ کره‌جنوبی به مشارکت با مراکز فناور و صنعتی دریایی ایران

 دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین نشست مشترک همکاری‌های ایران و کره جنوبی گفت: شاهد علاقه‌مندی کره جنوبی به مشارکت با مراکز فناور و صنعتی دریایی ایران هستیم.

به گزارش ایسنا، محمد سعید سیف، با اشاره به اینکه اولین نشست مشترک با متخصصین دریایی کره جنوبی در اردیبهشت ماه امسال با عنوان همکاری‌های مشترک ایران و کره جنوبی در دوران پسا تحریم برگزار شد، گفت: دومین نشست مشترک همکاری‌های ایران و کره در شهر بوسان کشور کره جنوبی با حضور نشست هیاتی از متخصصان دریایی در حال برگزاری است.

وی افزود: در دومین نشست مشترک همکاری‌های ایران و کره، به بررسی راهکارهای توسعه و اجرایی سازی همکاری‌های مشترک در حوزه دریا پرداخته خواهد شد.  

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در مراسم فوق با ارائه خلاصه‌ای از وضعیت توسعه فناوری و صنایع دریایی کشور، از توسعه همکاری‌های فناورانه و اجرایی سازی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، اولین نشست مشترک با متخصصین دریایی کره جنوبی در اردیبهشت ماه امسال در تهران با عنوان همکاری‌های مشترک ایران و کره جنوبی در دوران پسا تحریم برگزار شد و جمعی از متخصصان دریایی ایران با متخصصان کره‌ای وارد مذاکره شدند.

پیرو برگزاری اولین نشست مشترک با متخصصین دریایی، ماحصل این مذاکرات انعقاد چند تفاهم‌نامه همکاری مشترک با انستیتوی دریانوردی کره (MNU SURF R&D Center)، موسسه تحقیقات کشتی و فراساحل کره در زمینه‌های طراحی و تحلیل کشتی، طراحی سازه‌های فراساحلی، تاسیسات دریایی، فناوری آب‌های عمیق، انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی، ربات‌های آبی و محیط زیست دریایی، زمینه‌های شیلات، لجستیک دریایی، حمل و نقل دریایی، بنادر و .... بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha