• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 95050103716
  • خبرنگار : 71563

ملی‌پوش بسکتبال:

حیف است بسکتبال بانوان متوقف شود

حیف است بسکتبال بانوان متوقف شود

سپیده جعفری مدعی است اگر بتوانند مجوز قطعی حجاب را به دست آورند، بسکتبال بانوان آینده‌دار است.

ملی‌پوش بسکتبال بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که تمام تلاش خود را برای پوشیدن لباس تیم ملی کرده است، اظهار داشت: اگر مجوز قطعی حجاب گرفته شود مطمئنا بسکتبال بانوان آینده دار است ، ولی اگر این اتفاق رخ ندهد انگیزه ملی‌پوشان صفر می‌شود چرا که تمام تلاش بازیکنان برای پوشیدن لباس تیم ‌ملی است. تلاشمان برای مطرح شدن تیم ملی ایران است. بانوان بسکتبالیست توانایی مطرح شدن را دارند. مجوز قطعی حجاب گرفته نشود بسکتبال دختران در همین سطح موجود باقی خواهند ماند و کسی شاهد پیشرفت آن نخواهد بود.

جعفری در ادامه اضافه‌ کرد: برای نسل من اتفاقی رخ نداد ، ولی امیدوار هستم اگر قرار بر این است اتفاقات خوب رخ دهد برای نسل آینده باشد چرا که حیف است بسکتبال بانوان با پتانسیل‌ موجود متوقف شود.

او با اشاره به این که کرم زاده تمام تلاش خود را کرده و نمی دانم کم کاری از سوی چه کسی است، خاطر نشان کرد: نمی دانم چه کسی باید پیگیر بسکتبال بانوان باشد، نسبت به بسکتبال بانوان کم لطفی می‌شود. برای برگزاری یک مسابقه رسمی، فدراسیون ، وزارت ورزش  و جوانان و حتی دولت باید حمایت کنند تا تیم راهی مسابقات شود. من واقعا نمی دانم مشکل بسکتبال بانوان کجاست! سه سال است که در لیگ با حجاب بازی می‌کنم تا رسانه‌ای شوم و از این طریق بیشتر دیده شویم، ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

ملی‌پوش بسکتبال بانوان در ادامه با اشاره به این که از هر کسی پیگیری می‌کنیم می‌گویند به فکر هستیم، اضافه‌ کرد: چهارشنبه هفته‌ گذشته با شهریان صحبتی داشتم و او گفت "یکی از دغدغه‌های فکری من مشکل بسکتبال بانوان است." باید اردوهای مسابقات بیشتری داشته باشیم تا بسکتبال ما نشان داده شود، چون دیده نشده ایم این مشکلات به وجود آمده است.

سپیده جعفری مدعی است برای گرفتن مجوز قطعی حجاب همه باید همکاری کنند و فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار برآید.

او به سایر رشته‌ها اشاره کرد و یادآور شد: والیبال، فوتبال، فوتسال، هندبال و ... در رقابت‌های برون مرزی با حجاب حضور دارند و تنها بانوان بسکتبالیست با مشکل مواجه هستند. وزارت ورزش  و جوانان و هر ارگانی که می‌تواند در رفع این مشکل مثمرثمر باشد، باید بیشتر حمایت کنند. یک سال و نیم از مهلت داده شده فیبا گذشته است و در مدت باقی‌ مانده باید کاری کرد. سال گذشته فدراسیون یک اردو در ترکیه برگزار کرد و با حجاب بازی کردیم و دیدند که حجاب ممانعتی برای بازی کردن ما ندارد، ولی متاسفانه فیبا بسیار با مقنعه مشکل دارد و می‌گوید گردن باید بدون پوشش باشد.

جعفری سطح سوپر لیگ را خوب ارزیابی کرد و ادامه‌ داد: سال گذشته خبرنگاران در سالن مسابقات سوپر لیگ حضور داشتند و از هیجان بالای رقابت ها شگفت زده بودند و باور نمی‌کردند بازی بسکتبال بانوان می‌تواند هیجان انگیز باشد. از سال 94 خبرنگاران در فینال بازی‌ها حضور دارند و شاهد هستند که بسکتبال بانوان نیز حرف برای گفتن دارد. لیگ در سطح خوبی برگزار می‌شود و از بازیکنان خارجی نیز استفاده می‌شود. همه چیز خوب و فراهم است و واقعا نمی دانم مشکل گرفتن مجوز حجاب از کجا است.

او درباره حضور دو ملی‌پوش در تیم‌های سوپر لیگ، خاطر نشان کرد: اگر اسپانسر حضور داشته باشد هر دو بازیکن ملی‌پوش می‌توانند در یک تیم حضور داشته باشند ، ولی یکی دیگر از مشکلات کم بودن اسپانسرها است، نه تنها برای بسکتبال ،‌ بلکه برای سایر رشته‌ها. زمانی که مشکل مالی وجود داشته باشد بالاخره تیم‌ها محدود خواهند شد.

ملی‌پوش بسکتبال بانوان در پایان حضور خبرنگاران در مسابقات سوپر لیگ و مصاحبه‌ کردن با آنها را در پیشرفت این رشته تاثیرگذار دانست.

انتهای‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha