• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95050104011
  • منبع : نمایندگی مازندران

کمک 110 میلیاردی مازندرانی‌ها به بازسازی عتبات عالیات

کمک 110 میلیاردی مازندرانی‌ها به بازسازی عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: از سال 83 تا کنون در استان مازندران 11 میلیارد تومان وجه نقد برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا، «محمدحسن اصغری» در همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان استان مازندران گفت: از سال 83 تا کنون در استان مازندران 11 میلیارد تومان وجه نقد برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد کمک‌ها به عتبات عالیات از طبقه متوسط به پایین جامعه است، افزود: 4 میلیارد و 200 میلیون تومان جواهرات، 4 میلیارد و 100 میلیون تومان کالا و یک میلیارد و 900 میلیون تومان خدمات و نیروی انسانی از دیگر کمک‌های استان مازندران از سال 83 تا کنون برای بازسازی عتبات عالیات بوده است.

مسؤل ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه همه کشورها در ساختن عتبات و عالیات تلاش دارند، تصریح کرد: در سال 82 وضعیت حرم در کربلا فاقد هر گونه امکانات اولیه و بهداشتی بود، اما با نذورات مردم جهان اکنون تا 90 درصد از بازسازی تمام شده و در حال توسعه حرم هستیم.

وی افزود: برای باز کردن راه کربلا 10 هزار و 400 شهید از مازندران تقدیم شد و رزمندگان با شعار "یا شهادت یا زیارت" در هشت سال جنگ تحمیلی بر دشمن فائق شدند؛ سخن آنها این است که ما با نثار خون خود راه بسته کربلا را باز کردیم و شما با ایثار مال خود این حرم ها را نگهداری کنید.

وی با بیان اینکه بازساری حرم‌ها به سرعت در حال انجام است، افزود: عده‌ای در استان بدون حقوق و مواجب جمع شدند و فقط اطلاع‌رسانی می‌کنند که سفره‌ای پهن شده و هرکس تمایل دارد از این فرصت برای ذخیره آخرت خود بهره ببرد و بدانید که حرم‌ها منتظر نمی‌مانند و در سراسر جهان همه شیعیان بسیج شدند و بهتر است ما نیز از غافله عاشقان اهل بیت عقب نمانیم.

مسؤل ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: صحن مبارک حضرت زهرا(س) در حال ساخت است و و برای هر متر مربع 3 میلیون تومان هزینه نیاز است؛ خشت گنبد امام حسین(ع) نیز در حال بازسازی است که هر خشت آن 2 میلیون و 150 هزارتومان هزینه ساخت دارد که افراد می توانند با پرداخت آن سند افتخارش را به نام خود بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha