• پنجشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95050104590
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

تاخت و تاز اسب‌ها در روستای زینبی قشم

تاخت و تاز اسب‌ها در روستای زینبی قشم

ایسنا/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین دوره مسابقات اسب دوانی محلی در روستای زینبی جزیره قشم خبر داد.

عبدالجواد کمالی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: در نخستین دوره مسابقات اسب دوانی محلی در جزیره قشم، 15 سوارکار با اسب های بومی خود روز جمعه هشتم مرداد ماه در روستای زینبی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقه در قشم ایجاد شور و نشاط بین مردم این جزیره و ارتقای جایگاه ورزش روستایی در آستانه دهه کرامت و 24 مرداد سالروز میلاد خجسته حضت امام رضا (ع) در جزیره قشم است.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری سومین دوره مسابقات شترسواری در 24 تیر ماه امسال در روستای گورزین و با حضور 16 سوارکار در میان استقبال گرم مردم قشم خبر داد.

وی اظهار کرد: همزمان با فصل زمستان که شرایط آب و هوایی جزیره قشم کاملا بهاری است، مسابقات اسب‌دوانی و شترسواری با حضور ورزشکارانی از نقاط مختلف کشور و علاقمندان سوارکاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس در جزیره قشم برگزار می شود.

رئیس هیئت روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان قشم تصریح کرد: این مسابقات با ثبت نام 50 سوارکار آغاز شد که در نهایت به دلیل محدودیت تنها 15 چابکسوار توانستند شانس حضور در نخستین دوره از مسابقات را کسب کنند.

عبدالرحیم رضوانی بیان کرد: با توجه به اینکه پرورش اسب در منطقه زینبی، پی پشت، توریان و خالدین رواج دارد، امیدواریم با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم و نهادهای مسئول بتوانیم پیستی در خور شأن مردم احداث کنیم تا شاهد رونق گردشگری و توسعه ورزش های بومی محلی در این مناطق باشیم.

وی افزود: این مسابقات در دو گروه برگزار خواهد شد و سه نفر برتر هر گروه با هم به رقابت خواهند پرداخت تا نفرات برتر معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نخستین دوره اسب دوانی در جزیره قشم روز جمعه هشت مرداد ساعت هجده با حضور 15 سوارکار محلی با همکاری دهیاری روستای زینبی، سازمان منطقه آزاد قشم، اداره ورزش و جوانان شهرستان و هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی قشم برگزار می شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha