• جمعه / ۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 95050104815
  • منبع : فضای مجازی

واکنش خبرنگار صداوسیما به سخنان حسن عباسی

واکنش خبرنگار صداوسیما به سخنان حسن عباسی

خبرنگار صداوسیما که فرزند یک افسر بازنشسته ارتش است، با انتشار متنی در فیسبوک و اینستاگرام، به سخنان نشنجیده اخیر حسن عباسی درباره ارتش واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، مجید اخوان با انتقاد صریح از این اظهارات، نوشته است: با افتخار و سربلندی معرفی می‌کنم؛ ایشون پدرم هستند، شخصیتی که سهمی هرچند کوچک در تاریخ پر افتخار کشور دارد، افسر بازنشسته ارتش، ارتشی پر از افتخارات معلوم و مغفول، برای من که زیر سایه یک ارتشی شرافتمند قد کشیده‌ام یکی از مقدس‌ترین واژه‌ها و معنای تمامی ارزش‌ها و صلابت کشورم همین ارتش است؛ ارتشی که این روزها تیغ نامهربانی‌ها چهره‌اش را خراشیده، آن هم از طرف کسی که با یدک کشیدن عنوان دکتر و استراتژیست اعتبار و آبرو می‌خرد، یعنی جناب آقای عباسی.

آقای عباسی! تو تعبیری از ارتش کردی که تاکنون از دشمن قسم‌خورده این کشور سراغ نداشتم، پس روی صحبتم تنها با توست؛ تویی که معتقدم معنای ارتش را نفهمیدی و چنین جسارتی به بخشی از بدنه کشور می‌کنی، که پدر من را هم در بر می‌گیرد، یک ارتشی، مدافع کشور، زخم‌خورده هشت سال جنگ، افسری شرافتمند، کسی که بیش از ١٤٠ ماه از عمر و جوانیش را در گرمای ٥٠ درجه اهواز و اندیشمک و دزفول و شلمچه و در سرمای سوزان سنندج و سقز و بانه و قصر شیرین گذراند تا امثال تو امروز برایش رجز نخوانند.

امثال پدر من بسیارند، یا در گوشه‌ای از این کشور یا در زیر خروارها خاک، کافیست چشمانت را باز کنی و کمی دورتر از میزی که روشن نیست به چه قیمتی بدست آورده‌ای را ببینی که اگر وجدان بیداری در پس آن نگاه باشد خواهد دید.

جناب عباسی نمی‌خواهم برای تو از آنچه که بر ارتش در این ٣٧ سال گذشت بگویم، که می‌دانم خوب میدانی، خوب می‌دانی و خبر داری از دفاع ٣٦ روزه خرمشهر، از عملیات ١٤٠ فروندی از ثامن‌الائمه و فتح‌المبین و صدها عملیات بزرگ و کوچک، خوب می‌دانی از دو نیم شدن ناوچه سبلان در سال ٦٧ و خوب می‌دانی در کجای خلیج همیشه فارس ناوچه پیکان و دریادلانش  آرمیده‌اند، خوب می‌دانی عبدالمالک ریگی را چه کسانی بر زمین نشاندند و آرکیو ١٧٠ را رهگیری کردند، پس خوب بدان اگر امشب در کنار خانواده‌ات با آرامش آرمیده‌ای وفردای امشب تشت رسوا کردن ارتش و دولت و خادمان نظام را به هر بهانه‌ای بر زمین‌خواهی کوبید دورتادور بیش از هشت هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی این کشور را سربازان همین ارتش حفظ می‌کنند، پس آنها خواب نیستند چون تو.

جناب دکتر از ترکیه با تو سخن می‌گویم، ترکیه‌ای که حالا نه اعتباری برای سیاستمدارانش مانده نه آبرویی برای ارتشش؛ همان ارتشی که عنوان دومین ارتش قدرتمند ناتو را تا همین 10 روز پیش یدک می‌کشید، می‌دانی از آن ارتش چه مانده؟ هیچ.

از تو می‌پرسم میدانی تف انداختن جوان ٢٠ ساله بر صورت یک فرمانده ارتش یعنی چه؟ می‌دانی خواباندن یک نظامی با دستان بسته بر روی سینه و کف آسفالت یعنی چه؟ می‌دانی پخش تصاویر اسارت نظامی از تلویزیون کشورش آن هم در بدترین حالت پوشش لباس یعنی چه؟ یا دستبند زدن بر دستان ژنرال ارتش مقابل چشمان میلیون‌ها نفر؟ می‌دانی اخراج بیش از 10 هزار نفر از پرسنل یک ارتش دیگر آبرو و حیثیتی برای آن میان مردمش باقی نمی‌گذارد؟ میدانی ارتش که شکست کمر امنیت کشور شکسته؟

همه اینها را خوب می‌دانی اما بدان اگر امثال من وتو تف بر صورتمان نیفتاده و دست بسته کف خیابان نخوابیده‌ایم و ناموسمان همچون ناموس شیعه و سنی و ایزدی در بازار داعشیون به حراج گذاشته نشده به خاطر ایستادگی امثال پدر من و پدران این مرز و بوم است.

جناب استراتژیست! ارتش همواره بیدار بوده و هست این شما هستید که خواب که نه بلکه خود را به خواب زده‌اید.

مجید اخوان فرزند افسر بازنشسته ارتش»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

درود بر ارتش غیور و ایثارگر ایران که حماسه سازی و ایثارگری اش حافظ امنیت و اقتدار گشته است. تحیت و صلوات نثار شهیدانش که عند ربهم یرزقونند. به این نعمت، به این عزت، و به این عظمت و سرمایه افتخار می کنیم و بر همه ی غیور مردان ارتشی در هشت سال دفاع مقدس درود می فرستیم و با کمال افتخار تلاش و مجاهدت شان را ارج می نهیم و اجرهم عندالله مزیدا.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۵:۰۱

متشکریم برادر اخوان همه ما ملت ایران به وجود افسران و سربازان شجاع ارتش افتخار میکنیم برادرمان آقای عباسی نیز باسابقه حضور در ارتش نباید دجار احساسات و کم لطفی شوند

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۵:۴۴

نظامیان ما چه ارتش و چه سپاه همه و همه گوش به فرمان رهبر هستند و جان بر کف بوده و هستند. زنده باد ایران و اقتدار ایران زمین

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۵:۵۸

منظور آقای عباسی ارتشی ها نبودند بلکه منظورشان اصلاح طلبان بودند . همانهایی که اول انقلاب به بهانه کودتای نوژه خواستار منحل شدن ارتش بودند .

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۸

من‌عنوان‌یه‌ایرانی‌به‌ارتش‌وسپاه‌‌افتخار‌میکنم‌وهمه‌فرزندان‌غیور‌ این‌مملکت‌هستند‌سخنان‌آقای‌عباسی‌بوی‌نفاق‌میدهد‌واگر‌ماامروز‌به‌یاری‌خداوند‌بزرگترین‌نعمت‌راداریم‌فقط‌وحدت‌مردم‌ونظام‌بوده‌‌یاعلی‌مدد

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۸:۲۵

خواهش میکنم نظرم رو منتشر کنید 1 دقیقه از یک جلسه ی 2 ساعته رو تقطیع کردند اون هم جلسه ای که در سال 1389 باز هم میگم سال 89 برگزار شده و مدام در شبکه های اجتماعی به ایشون توهین میکنندو فحش های رکیک میدهند بدون اینکه فیلم کامل این جلسه رو دیده باشند و بدونند که ایشون همکار بزرگانی همچون شهید سپهبد صیاد شیرازی بودند و در بسیاری از سخنرانی هاشون از ارتش تعریف و حمایت کردند.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۱۸:۵۴

درود بر ارتش همیشه بیدار ایران مجید جان همه بیدارند و سره و ناسره را تشخیص می دهند ، انشاالله خداوند به همه ارتشیان آبرو دهد. کوته بینان بدانند ارتش نور چشم مردم است همان ارتشی که هنوز جلگه خوزستان و کوههای سربه فلک کشیده کردستان شرمسار از رشادت این دلاورمردان و این فرزندان ایران زمین است و بازهم درود بر ارتش ایران.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۸ ۲۲:۰۲

پسرجان اول سن و سال خودت رو ببین و بعد حسن عباسی اونوقت شروع به رجز خونی کن. حسن عباسی که میگی الان به میز رسیده که تازه اون هم همچین میزی نیست,زمان جنگ تو تیپ 66 نیرو مخصوص سپاه میرفت تو عمق عراق تو موصل عملیات میکرد و برمیگشت اون زمان شما چند سالت بود؟ درضمن نمیدونم چه مرضی داشته اون کسی که این جریان رو بعد از 6 سال از یک سخنرانی 2 ساعتی یک دقیقه اش رو میاد پخش میکنه پس با دقت بیشتری به مسائل نگاه کنید.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۰۴:۲۴

درود بر شرفت مرد گل گفتی.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۰۸:۵۶

سلام من ارتشی نیستم ولی خوب ، رسا، قاطع پاسخ دادی ، بعنوان یک ایرانی دست پدرت را می بوسم و به احترام او می ایستم

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۰۸:۵۹

با سلام جناب اخوان. خواهشمندم و با احترام یادآور میشم هیچ بشری حق اهانت به ارتش و بسیج که پاره ی تن همه ما است را ندارد. حسن عباسی هم شخصیت محترم و قابل تقدیری هستند و هیچ عقل سلیمی نخواهد پذیرفت از ایشان چنین عملی سر زده باشد. خونسردی خود را حفظ کرده و با تأمل و تفکر با این چنین مسائلی برخورد کنید. با آرزوی موفقیت برای شما و تمام خانواده های ارتش و شهدای این مرز و بوم‌.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۱:۴۶

درود بر تو جوان

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۳:۳۲

من کل سخنرانی را گوش دادم از ان بر نمی امد که ارتش ما به درد نمیخوره / عباسی میگه ارتش امریکا اینترنت سازمال ملل و.. در دست داره // آمریکا ارتشی میخواهد که کشور را آب ببرد و صداش در نیاد خوب با وجود سپاه این نقیصه دیگر نیست /یعنی منظورش ارتش ایران نیست/ اصلا چرا ما هم نباید مثل آمریکا ارتشمان در جنگ نرم هم ورود کند// انشاالله موجب خیر شود این مساله اللهم اشغل الظالمین بالظالمین؛ واجعلنا بینهم سالمین القائمین

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۵:۲۸

اینکه عنوان میشود به عباسی توهین نشود فقط یک نکته را متذکر میشوم اگر یک نفر مثلا آقای تاجزاده یه همچین پرت و پلاهایی رو در باره یک ارگان نظامی دیگر بیان میکرد الان باید به چند سازمان پاسخ میداد؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۱۶:۴۸

لطف کنید متن کامل سخنان آقای عباسی را در دسترس قرار دهید تا معلوم شود که منظور ایشان چه بوده تا بیجهت آبرو و حیثیت کسی لطمه نبیند. ضمنا از پیگیری فیشهای نجومی و دزدان بیت المال هم غافل نشویم .

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۰۹ ۲۲:۱۹

درود

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۰:۳۵

آقای حسین و آقای ناشناس سن و سال ایشون چه ربطی به این ماجرا داره؟ نویسنده از شرافت سربازی پدرش دفاع کرده. ضمنا تاریخ صحبت آقای عباسی هم اصل توهین ایشون به ارتش رو کمرنگ نمیکنه ... اهانت ایشون به ارتشیان به بهانه دفاع از سپاه و بسیج کماکان هم ادامه داره ... به کانال تلگرام آقای عباسی مراجعه کنید و ببینید که همین یکی دو روز پیش و برای توجیه کلام نسنجیده شان توهین جدیدی را مرتکب شدند و این بار ارتشیان را به ساکتین فتنه تشبیه کرده اند. متاسفانه تعصب چشم و گوش طرفداران ایشون رو هم کور و کر کرده

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۱:۰۶

درود به شرفت درود به لقمه حلالی که خوردی

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۳:۱۰

من فقط یه کلام ای ارتش ایران افتخار میهنین دستتان را میبوسم دلاوران ایران زمین

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۴:۰۴

حرف عباسی توهین آشکاره و با هیچ سوزنی نمیشه رفوش کرد.

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۸:۵۶

واقعا متأسفم از کسایی که به حافظان جان و مال و ناموس مردم این توهینا رو میکنن کسایی که از خیلی چیزها میگذرن تا امنیت کشور از بین نره اخه من چی بگم از رشادت های ارتش که تو بوق و کرنا نمیشه و خالصانه اس و یه کسایی یه همچین توهینی به ارتش بکنند. درود بر حافظان امنیت ایران درود بر ارتش

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۰۹:۴۰

ارتش بی ریاترین ارگان کشور هستش فیش حقوقی دوستم رو که ارتشی نیروی دریاییه با 14سال سابقه کار دیدم تعجب کردم

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۰ ۱۵:۵۵

افرین بر مجید اخوان فرزند غیور مرد و دلاور ارتشی و درود به پدر با نجیب و با فرهنگی که چنین فرزندی پروراند

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۲ ۱۵:۴۰

سلام به دوستی که گفته که سن جناب عباسی بااقای اخوان خیلی اختلاف داره.اقای اخوان حداقل 37سالشه واین یعنی37ساله که ارتش رامیشناسه چون در خانواده یک ارتشی سلحشور بزرگ شده وارتش رابهتر از بعضی ها میشناسه.مرسی داداش گلم اخوان

avatar
۱۳۹۵-۰۵-۱۶ ۲۲:۴۹

به جای اینکه هجوم بیارید به سخنان آقای عباسی در حالی که هفت سال در خواب بودید که چه کسی چه چیزی را گفته ؟ بهتر نبود از خود آقای عباسی می پرسیدید که منظورشان از این حرفها چه بوده نه اینکه یک طرفه به قاضی برید و خودتتون ببورید و بدوزید. اشکال ما ایرانیان هم همین است که به جای پرسیدن و جواب گرفتن حمله می کنیم.این نشانه این است که ایرانیان همیشه خودشان را حق به جانب می دانند و می خواهند به قول خودشان ریشه را از بیخ و بن بکنند تا کسی جرات نکند نگاه چپ به آنها بیندازد.آفرین بر تو دشمن شاد شدیم .