• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95050105831
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

شهری بدون شهردار و امتداد بلاتکلیفی‌ها

ایسنا/خراسان رضوی شهرداری درود در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و حقوق کارکنان آن از دو ماه گذشته هنوز پرداخت نشده است.

رئیس شورای شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: حکم انفصال از خدمت شهردار درود 30 تیر اعلام شده و شورای شهر باید جلسه خود را برای تعیین سرپرست تشکیل جلسه می‌داد که یک جلسه برگزار کردند اما به حد نصاب نرسید. با توجه به این‌که حکم قطعی و به اعضای شورا ابلاغ شد، شورای شهر باید به قانون تمکین و در اسرع وقت نسبت به جلسه فوق‌العاده اقدام کند و تعیین سرپرست را داشته باشند. هر اتفاقی که در شهر بیفتد مسئولیت آن با رئیس شوراست و رئیس شورا اقدامی انجام نداده که جلسه تشکیل دهد تا سرپرست انتخاب شود.

حسین علوی‌نسب در رابطه با تخلفات صورت گرفته از سوی شهردار گفت: علت حکم انفصال شهردار درود، تغییر کاربری اراضی، خرد کردن مناقصات، صدور پروانه بدون استعلام تامین اجتماعی بود، شهردار معزول با توجه به این‌که سمتی ندارد حتی ماشین شهرداری را نیز تحویل نداده است.

وی ادامه داد: تخلفات وی در وزارت کشور بررسی شد و رای قطعی و لازم‌الاجرا را صادر کردند، اما هنوز از سوی شورا و استان پیگیری جدی نشده است. شهرداری بلاتکلیف است، دو ماه حقوق پرسنل و کارکنان قسمت خدمات شهری پرداخت نشده، گرچه در حساب هست ولی کسی نیست تا آن را امضا کند.

علوی‌نسب افزود: متاسفانه بدهی که شهردار بر دوش شهرداری درود گذاشته بی‌سابقه بوده است و حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی دارد. این مبلغ در شهرداری که یک میلیارد و 700 بودجه آن است، بسیار بالاست؛ یعنی عملاً نزدیک به یک سال هر شهرداری که بیاید نمی‌تواند کاری انجام دهد و باید 80 درصد از بودجه را به دیون شهرداری اختصاص دهد.

وی درباره این‌که شهردار درود دومین شهردار برکنار شده در شهرستان نیشابور است، نیز اظهار کرد: این موضوع برمی‌گردد به عدم انتخاب درست اعضای شورا در زمانی که می‌خواهند شهردار را انتخاب کنند، اگر بررسی بیشتری شود و تخصص و تعهد لحاظ شود مشکلی به وجود نمی‌آید.

رئیس شورای درود  خاطرنشان کرد: از اقدام وزارت کشور تقدیر می‌کنیم، هیات تخلفات اداری کارکنان وزارت که با شهرداران متخلف برخورد می‌کنند، چرا که اگر این مورد نباشد در شورا به نتیجه نمی‌رسند. با توجه به این‌که عده‌ای از تخلفات، به‌خاطر بعضی مسائل که ممکن است برای آن‌ها منفعت داشته باشد و منفعت عمومی را هم در نظر نگیرند، حمایت می‌کنند اما یک امیدواری در شهروندان و اعضای شورا به وجود آمد که یک مرجع از بالا با تخلفات برخورد می‌کند.

گفتنی است؛ شهردار درود، پس از شهردار نیشابور که اخیراً از سمت خود برکنار شد، دومین شهردار معزول شهرستان نیشابور است، حالا بعد از حکم انفصال شهردار درود، هنوز این شهر بدون شهردار و سرپرست اداره می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha