• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95050106538
  • منبع : نمایندگی البرز

امضاء یادداشت تفاهم همکاری تجاری بین البرز و قزاقستان

امضاء یادداشت تفاهم همکاری تجاری بین البرز و قزاقستان

ایسنا/البرز رئیس اتاق البرز از امضای قرار داد همکاری تجاری بین تجار و بازرگانان البرزو قزاقستان خبرداد و گفت: بستر لازم برای این همکاری دو جانبه آماده است.

به گزاش خبرنگار ایسنا، «رحیم بنا مولایی» در نشست تخصصی با هیئت تجاری و بازرگانان قزاقستان که  امروز(11مرداد)، در سالن جلسات اتاق البرز برگزار شد، با اشاره به این‌که  تفاهم‌نامه‌های همکاری بین هیئت قزاستان و اتاق بازرگانی البرز امضا خواهد شد، اظهار کرد: قزاقستان در بین کشورهای آسیای میانه، بزرگترین قدرت اقتصادی و سیاسی را دارد.

وی با بیان این‌که کشور جمهوری اسلامی ایران نیز مبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی فراوانی را در این منطقه با کشور قزاقستان دارد، افزود: مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی بی‌شماری بین این دو کشور وجود دارد که بستر همکاری بیش از گذشته را فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز خاطرنشان کرد: البرز سومین استان صنعتی کشور جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که بیش از 3500 واحد تولیدی و صنعتی در زمینه‌های صنایع شیمیایی، غذایی، قطعه‌سازی، بهداشتی و دارویی را در خود جا داده است.

وی با اشاره به این‌که عمده محصولات صادراتی ایران به قزاقستان خشکبار، سیمان، موادغذایی، میوه، موادشوینده و محصولات پتروشیمی است، گفت: گندم، جو، دانه‌های روغنی و سایر محصولات فولادی عمده‌ترین اقلام وارداتی از قزاقستان به ایران است.

این مسئول با ابراز خرسندی از حضور بازرگانان قزاقستانی در استان البرز، یادآور شد: امید است در کارهای عمرانی و توسعه صنایع قزاقستان همکاری‌ها بیش از پیش باشد.

بنامولایی با بیان این‌که قابلیت خوبی به‌منظور همکاری با کشور قزاقستان وجود دارد، گفت: امید است بتوان از سرمایه‌گذاری این کشور استفاده لازم را ببریم.

رئیس اتاق البرز با اشاره به این‌که آمادگی خود را برای برقراری ارتباط تجاری با کشور قزاقستان اعلام می‌داریم، تصریح کرد: امید است در راستای صدور روادید به بازرگانان ایرانی همکاری خوبی انجام شود.

وی راه‌اندازی فرودگاه کارگو بین دو کشور را به‌منظور توسعه روابط تجاری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: می‌توانیم در بخش‌های علمی، پژوهشی، گردشگری، توریست ورزشی و توریست سلامت همکاری خوبی با کشور قزاقستان برقرار کنیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha